گروه ورزش - آرمن ساروخانیان: اهمیت برد مقابل تراکتورسازی برای استقلال کمتر از برد در دربی نبود.

فوتبال

ساعتی قبل از این بازی، سپاهان و ذوب‌آهن، 2رقیب اصلی استقلال در کورس قهرمانی شکست خورده بودند و این بهترین فرصت برای آبی‌پوشان بود که به 3 امتیازی سپاهان برسند و در فاصله 5هفته به پایان لیگ برتر فشار روی تیم صدرنشین را بیشتر کنند. مظلومی اما نتوانست از این بازی مهم برنده خارج شود و تیمش حتی در دقایق پایانی تساوی را با شکست تعویض کرد. استقلال فرصت عالی برای تغییر سرنوشت لیگ را از دست داد و حالا بعید است که این تیم در 5 بازی باقیمانده فرصت جبران فاصله 6‌امتیازی با سپاهان را به دست آورد. تفاوت مربیانی که به قهرمانی می‌رسند با مربیان دیگر هم در موفقیت در چنین بازی‌هایی خلاصه می‌شود.

غیبت حنیف

مظلومی نتوانست از پتانسیل تیم و نیمکتش برای تغییر سرنوشت بازی استفاده کند. برای چنین مسابقه حساسی او باید بهترین ترکیب تیمش را به زمین می‌فرستاد ولی حنیف عمران زاده، بهترین مدافع تیمش را روی نیمکت قرار داد. او درباره دلیل این تصمیم می‌گوید:«نمی‌خواستم به ترکیب تیم برنده مقابل پاختاکور دست بزنم.» در غیاب عمران‌زاده، استقلال گل اول را به سادگی و روی اوت دستی بلند حریف دریافت کرد و همین گل جریان بازی را به زیان این تیم تغییر داد. مظلومی مدافع بلندقدش را تنها در لحظات پایانی و پس از گل دوم تراکتور به زمین فرستاد تا از او در خط حمله استفاده کند ولی بی‌نتیجه بود.

تعویض دیرهنگام

او در نیمه دوم و در شرایطی که استقلال برای زدن گل دوم تراکتور را تحت فشار قرار داده بود، از پتانسیل هجومی‌اش استفاده نکرد. در این دقایق، ورود جباری می‌توانست تنوع بیشتری به حملات استقلال بدهد ولی این هافبک خلاق که با وجود مصاحبه جنجالی‌اش روی نیمکت نشسته بود هرگز به زمین نرفت. شریفات، مهاجم سریع استقلال هم تنها در 7دقیقه پایانی به زمین رفت، آن هم به جای سید‌صالحی که بهترین مهاجم استقلال در این بازی و زننده تک‌گل تیم بود.

مظلومی در مسابقه‌ای که باید به هر قیمتی برنده می‌شد، شجاع نبود و هرگز ریسک نکرد. او می‌توانست شریفات را به جای یکی از هافبک‌ها یا مدافعان اضافه کند ولی ترجیح داد سیدصالحی را از زمین بیرون بیاورد. این بهترین اتفاق برای خط دفاعی تراکتورسازی بود که در جریان بازی نتوانسته بود در هوا با او مقابله کند و این مهاجم در نیمه دوم چند بار تا آستانه زدن گل پیروزی پیش رفت.

جای خالی مجیدی

استقلال جای خالی فرهاد مجیدی را هم در این بازی کاملا احساس کرد. کاپیتان آبی‌پوشان می‌توانست گره این بازی را باز کند ولی در غیاب او استقلال در نیمه دوم در حسرت زدن گل دوم باقی ماند و در نهایت مغلوب ضربه ایستگاهی کرار جاسم شد. مظلومی درباره غیبت مجیدی می‌گوید:« فرهاد از بازیکنان بزرگ است و به سرعتش در این مسابقه نیاز داشتیم اما فشردگی بازی‌ها باعث آسیب‌دیدگی‌ وی شد و ما نیز باید با این وضعیت مدارا کنیم.» مظلومی حالا برای قهرمانی باید منتظر معجزه باشد؛ چرا که تیمش باید همه 5 بازی باقیمانده را ببرد و از سوی دیگر سپاهان با توجه به تفاضل گل خوبش 7 امتیاز از دست بدهد و ذوب آهن هم نتواند در همه بازی‌های باقیمانده برنده شود. البته سرمربی استقلال پس از این شکست یک نگرانی جدید هم دارد، چرا که تراکتور به 2امتیازی این تیم رسیده و یک لغزش دیگر می‌تواند به قیمت از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان باشد.

کد خبر 132096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز