سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کلاهبردار پس از اینکه توانست به مشخصات بانکی کارمند یکی از وزارتخانه‌ها دست پیدا کند، نقشه کلاهبرداری‌های خود را عملی کرد.

متهم

چند روز قبل صاحب یک مغازه فروش رایانه در شرق تهران به دادسرای ناحیه 6 تهران رفت و با طرح شکایتی نزد بازپرس شعبه دوم دادسرا، گفت: مدتی پیش مردی به مغازه‌ام آمد و گفت که قصد خرید لپ‌تاپ به‌صورت قسطی دارد. این مرد وقتی مدارک شناسایی خود را به من نشان داد، مدعی شد که کارمند عالی‌رتبه یکی از وزارتخانه‌هاست و من هم با دیدن مدارک شناسایی، حرف‌های او را باور کردم. به همین دلیل با گرفتن کپی مدارک و چند فقره چک، لپ‌تاپ گران‌قیمتی را به او فروختم اما وقتی موعد وصول نخستین چک رسید و به بانک رفتم، متوجه شدم چکی که آن مرد به من داده، جعلی است.
با این شکایت، پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و جست‌وجو برای شناسایی مرد کلاهبردار که خود را نوید معرفی کرده بود، آغاز شد.

ماموران با بررسی شماره حساب این مرد، متوجه شدند که حساب بانکی او واقعی است و متعلق به یکی از کارمندان عالی‌رتبه وزارتخانه مورد نظر است. با شناسایی کارمند جوان و تحقیقات انجام شده از وی، معلوم شد که مرد کلاهبردار بعد از به دست آوردن مشخصات و شماره حساب بانکی این کارمند خوشنام، اقدام به جعل دسته چک و مدارک شناسایی وی کرده و با معرفی خودش به‌جای او، دست به کلاهبرداری از صاحب مغازه فروش رایانه زده است.

سرهنگ ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کلاهبردار تحت تعقیب با استفاده از مدارک شناسایی و دسته چک جعلی، به چند فروشگاه دیگر هم رفته و با معرفی خود به‌عنوان کارمند وزارتخانه، دست به کلاهبرداری از آنها زده است. وی افزود: با توجه به اینکه تنها سرنخ پلیس از متهم تحت تعقیب، عکسی است که از مدارک او به دست آمده، بازپرس پرونده مجوز چاپ تصویر بدون پوشش چهره متهم را در روزنامه صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند، خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 21865659 یا 21865662 در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 132185

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز