گروه اجتماعی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با همتای پاکستانی خود، خواستار همکاری‌ها در زمینه مبارزه با بیماریهای واگیردار و کنترل بهداشتی در مرزهای دو کشور شد.

کامران باقری لنکرانی در دیدار با محمد نصیرخان که روز جمعه دراسلام‌ آباد برگزار شد، ابراز امیدواری کرد دیدارش از پاکستان فرصتی برای گسترش روابط دو کشور در تمامی زمینه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی باشد.

وی با اشاره به پایین بودن سطح روابط دو کشور، خواستار تلاش بیشتر برای استفاده از فرصتها و قابلیت ‌های موجود میان دو کشور شد.

لنکرانی گفت: دو کشور می‌‌توانند در چارچوب سازمان بهداشت جهانی روابط خود را به طور گسترده ‌ای در بخش بهداشت، آموزش و درمان افزایش دهند.

وزیر بهداشت ایران همچنین خواستار همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با بیماریهای واگیردار و کنترل بهداشتی در مرزهای دو کشور شد.

لنکرانی افزود: ایران آمادگی دارد در کنترل بیماری‌‌هایی همچون مالاریا و فلج اطفال کمک کند.

وی گفت: دو کشور می‌‌توانند در تبادل داروهای پزشکی، تجهیزات درمانی و پزشکی با فن ‌آوری بالا همکاری کنند.

وزیر بهداشت همچنین خواستار تسهیل در ثبت داروهای ایران در پاکستان به منظور عرضه به این کشور شد.

وی گفت: پاکستان می‌‌تواند با توجه به توانمندی ‌های ایران در تولید دارو نیازهای خود را با قیمت بسیار پایین تر، از ایران تامین کند.

محمد نصیرخان، وزیر بهداشت پاکستان نیز در این دیدار گفت: دو کشور می‌‌توانند در زمینه‌ های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، تولیدات مشترک بهداشتی، درمانی و تامین نیازها از یکدیگر کمک بگیرند.

وی همچنین تبادل اطلاعات بین مقامات بهداشتی دو کشور و تهیه کارت بهداشتی برای مسافران دو کشور را امر بسیار مهمی دانست.

کد خبر 13221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز