چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فعالان بازار طلا و سکه افزایش عرضه انواع سکه بهار آزادی را بهترین راه برای شکستن حباب قیمت سکه طلا می دانند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اگرچه رییس کل بانک کارگشایی از ادامه عرضه روزانه انواع سکه بهار آزادی و شمش طلا در این بانک خبر داده است اما کارشناسان و فعالان در بازار طلا معتقدند باید علاوه بر افزایش مجاری عرضه سکه بهار آزادی متناسب با نرخ جهانی شیوه عرضه انواع سکه بهار آزادی در بانک کارگشایی نیز تغییر کند.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به نامتناسب بودن تقاضا با عرضه انواع سکه بهار آزادی گفت : باید زمان و میزان عرضه انواع سکه بهار آزادی افزایش یابد تا قیمت کاذب آن از بین برود.

محمد کشتی آرای حباب قیمت سکه تمام بهار آزادی را حدود 15 هزار تومان دانست و بر لزوم هوشیاری افرادی که با خرید سکه قصد سرمایه گذاری در این زمینه را دارند تاکید کرد.

رییس اتحادیه طلا وجواهر شمیرانات نیز با تاکید بر ضرورت افزایش عرضه انواع سکه بهار آزادی برای شکستن حباب قیمت آن گفت: باید در بانک کارگشایی ضمن افزایش زمان عرضه انواع سکه بهار آزادی در نحوه آن نیز تغییر ایجاد شود.

کیومرث امیریان پیشنهاد کرد علاوه بر بسته های یکصد قطعه ای ، بسته های دویست ،‌ سیصد و پانصد قطعه ای نیز در جلسات حراج بانک کارگشایی عرضه شود تا سریعتر بر بازار اثر بگذارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات عرضه انواع سکه بهار آزادی با نرخهای جهانی در صرافی های مجاز و صرافی بانکها را نیز در شکستن حباب قیمت سکه بهار آزادی موثر دانست.

امیریان ، تحولات منطقه و افزایش جهانی قیمت طلا را علت افزایش تب خرید این فلز گرانبها دانست و افزود : نوسان شدید و روند افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز انگیزه های خرید را افزایش داده است.

امیریان قیمت امروز (24 فروردین) هر اونس طلا را در بازارهای جهانی 1459 دلار اعلام کرد که نسبت به دیروز حدود هشت دلار افزایش نشان می دهد.

کد خبر 132300
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز