چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

اکبر میثاقیان، مربی 56ساله در کارنامه پرفراز‌و‌نشیب خود توانسته شموشک را دسته اولی و شهرداری تبریز را لیگ برتری کند و راه‌آهن را از خطر سقوط نجات دهد.

ورزش - فوتبال

 کسب مقام پنجمی لیگ برتر و حضور در فینال جام حذفی با تیم ابومسلم از دیگر موفقیت‌های اوست. او که با شهرداری تبریز با رکورد عجیب و دست‌نیافتنی یک فصل بدون باخت به لیگ برتر رسیده بود از این تیم کنار رفت و حالا در جایگاه سرمربیگری شاهین باید به مصاف تیم سابقش برود.

او فردا در یک دیدار حساس باید مقابل شهرداری تبریز به میدان برود. او این تیم را لیگ برتری کرد ولی در بازی‌های امسال نتایج ضعیفی گرفت و جایش را به حمید درخشان داد. حالا این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که خطر سقوط را احساس می‌کنند. البته شاهین در 2بازی اخیر با هدایت میثاقیان 6 امتیاز گرفته است. در حال حاضر شاهین و شهرداری به ترتیب با 33 و 32امتیاز در رده‌های دوازدهم و چهاردهم قرار دارند و رویارویی این دو تیم یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته خواهد بود.

میثاقیان در آستانه این بازی می‌گوید: «سال گذشته شهرداری تبریز را با 20امتیاز اختلاف، قهرمان لیگ یک کردم؛ یک تیم بی‌نام و نشان که بعد از تراکتور و ماشین‌سازی‌ تیم سوم تبریز محسوب می‌شود. امسال یک مقدار تیم، خوب بسته نشد. البته مسئولان باشگاه حرفی نداشتند و حتی وقتی می‌خواستم استعفا بدهم، راضی نمی‌شدند. مدیرعامل شهرداری تبریز می‌گفت تیم را خودت بالا آوردی، خودت هم بیار پایین ولی من دلم نمی‌خواست این‌طوری شود. فشار کار اذیتم می‌کرد. 2ماه به خاطر خونریزی معده در بیمارستان بستری بودم. آخرش هم همسرم آمد تبریز و گفت دیگر نمی‌گذارم اینجا بمانی و در نهایت از تیم جدا شدم».

او در پاسخ به این سؤال که چرا در شهرداری تبریز خوب نتیجه نگرفتید می‌گوید: «باور کنید من خودم خواستم با آن شرایطی که پیش آمد جدا شوم. پارسال که در دسته اول بودیم فشار زیادی به من آمد و لیگ را بدون باخت تمام کردیم. حتی چند هفته پیش از پایان بازی‌ها صعودمان قطعی شده بود ولی من گفتم که باید بازی‌ها را بدون باخت تمام کنیم. خوشبختانه صعود کردیم ولی هیچ فرصتی برای ریکاوری نداشتیم. حتی خود من فرصت نکردم 48ساعت ریکاوری کنم چه برسد به بازیکنان. ما فرصتی برای استراحت نداشتیم و برای اینکه بازیکنان جدید و قدیم با یکدیگر هماهنگ شوند احتیاج به زمان داشتیم ولی تا چشم بر هم زدیم بازی‌ها شروع شد. متأسفانه در طول مسابقات نوسان زیادی داشتیم و آن اواخر معده‌ام خونریزی کرد».

میثاقیان می‌افزاید: «‌من حرص‌و‌جوش زیاد می‌خوردم و این به ضررم شد به همین دلیل باید استراحت می‌کردم. خوشبختانه با خوبی و خوشی از شهرداری جدا شدم و هنوز هم با مدیران این تیم ارتباط خوبی دارم. گاهی اوقات توقعات از تیم‌هایی که تازه به لیگ برتر می‌آیند زیاد است ولی معتقدم چنین تیم‌هایی در سال اول فقط باید برای سقوط‌نکردن بجنگند. البته شرایط بعضی از تیم‌ها مثل تراکتور که پتانسیل بالایی دارد و بازیکنان خوبی هم جذب کرده است فرق دارد ولی معمولا تیم‌هایی مثل شهرداری، شاهین بوشهر، نفت و... احتیاج به زمان دارند».

او در مورد بازی حساس فردا ادامه می‌دهد: «بازی بسیار سختی داریم ولی آماده این مسابقه هستیم. شهرداری تیم خودم است اما باید ببریم تا در لیگ برتر بمانیم و بازیکنان هم این موضوع را می‌دانند. من از اینکه به تبریز برمی‌گردم خوشحالم چون خاطرات خوبی داشتم، در ضمن مشکلی هم با حمید درخشان و بازیکنان شهرداری ندارم. امیدوارم بازی خوبی را از هر دوتیم ببینیم. من دوست دارم شهرداری و شاهین در لیگ برتر بمانند».

میثاقیان به مشکلات مالی بازیکنان شاهین هم اشاره می‌کند؛ «بعد از بازی با فولاد مقدار کمی از مشکلات حل شد. با وجود اینکه تیم ما از مشکلات مالی رنج می‌برد اما بازیکنان بدون درنظر‌گرفتن این مسائل، فقط به فکر بردن بازی‌های باقیمانده هستند. کمک‌های مادی و معنوی و حمایت‌های همه‌جانبه از این تیم در این موقعیت حساس سبب شده است که بازیکنان ما انگیزه‌های فراوانی برای ماندگاری در لیگ‌برتر داشته باشند که به‌طور قطع به این مهم دست می‌یابیم.»

سرمربی شاهین بوشهر در پاسخ به این سؤال که آیا این تیم در لیگ برتر می‌ماند تأکید می‌کند: «من عاشق کارهای سخت هستم و پرونده مربیگری‌ام نشان می‌دهد که در شرایط بسیار سخت‌تر کار کرده‌ام. با وجود این هواداران و بازیکنانی که با دل و جان فوتبال بازی می‌کنند، حق شاهین است که در لیگ برتر باقی بماند و من سعی می‌کنم این تیم را در لیگ برتر نگه دارم».
میثاقیان در پاسخ به این سؤال که چرا شاهین در زمان استیلی نتوانست در نتیجه‌گیری موفق عمل کند می‌گوید: «من اعتقاد دارم که استیلی تیم بسیار خوبی را آماده کرده بود. همه دیدند که شاهین در بازی‌های گذشته موقعیت‌های زیادی برای گلزنی به دست می‌آورد اما به‌دلیل آنکه بدشانس بود نمی‌توانست پیروز شود. استیلی برای این تیم زحمت کشید و ارزش کار او را باید بیشتر از این بدانیم».

از این مربی در مورد ناکامی تیم‌های مشهدی در فوتبال ایران سؤال می‌کنیم که در حال حاضر نماینده‌ای در لیگ برتر ندارند. او در این مورد می‌گوید: «این بحث خیلی طولانی می‌شود. همه باید کمک کنند. فوتبال ما هنوز مثل امارات و ترکیه هم حرفه‌ای نشده و خیلی زمان می‌برد که حرفه‌ای شود. اگر دو تیم ابومسلم و پیام قرار باشد در دسته اول بمانند، استادیوم ثامن به چه درد می‌خورد؟ همه باید بروند آنجا بنشینند و همدیگر را نگاه کنند. باید هر طور که شده این دو تیم را به شرایط ایده‌آل برگردانند و این دست مسئولان استان است».

میثاقیان در مورد حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران هم حرف می‌زند؛ «خوشحالم که چنین مربی‌ای به فوتبال ایران آمده است چرا که او به درد فوتبال ما می‌خورد. البته هم فوتبال ما و هم کی‌روش خوش‌شانس بودند که چنین اتفاقی افتاد. کی‌روش به این جهت خوش شانس بود که به کشوری آمده که استعدادهای فراوانی در فوتبال دارد و همچنین یک کشور ثروتمند است و فوتبال ایران از این جهت خوش‌شانس است که مردی باشخصیت و سوابق درخشان در فوتبال را جذب کرده است. امیدوارم با این مربی به جام جهانی صعود کنیم».

کد خبر 132889

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز