پرسپولیس امیدوار بود با به دست آوردن نخستین برد خود در لیگ قهرمانان آسیا، شانس صعود از گروهش را بیشتر کند ولی شاگردان علی دایی با انجام یک بازی ضعیف با نتیجه 3بریک نتیجه را به حریف واگذار کردند تا امیدهایشان برای صعود کمرنگ شود.

فوتبال

پرسپولیس که هیچ شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد، حالا در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار دارد و 2 بازی سخت هم با الاتحاد عربستان و الوحده امارات خواهد داشت. از طرفی سرخ‌ها در جام حذفی هم با تیم پرقدرت سپاهان بازی دارند و چقدر برای هواداران پرسپولیس سخت خواهد بود که یک فصل بدون جام را به پایان برسانند.

گویا برای دایی یک فصل ناموفق در حال به پایان رسیدن است و شاید او آخرین روزهای مربیگری‌اش در پرسپولیس را تجربه می‌کند. تیم او مقابل بنیادکار مثل بسیاری از بازی‌های این فصل نمایش ضعیفی داشت ولی نکته قابل تأمل این است که دایی در این فصل، فقط چند بار قبول کرد که تیمش بد بازی می‌کند. او معمولا در مصاحبه‌هایش از عملکرد پرسپولیس دفاع می‌کند ولی واقعیت‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد و پرسپولیس در این فصل نشان داد که در هیچ‌یک از 3 جام نمی‌تواند یک مدعی جدی برای قهرمانی باشد.

‌آبی‌های میهمان در دقایق ابتدایی نسبت به پرسپولیس بازی بهتری به نمایش گذاشته و مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفتند، با وجود این، موقعیت جدی نصیب 2 تیم نشد تا اینکه خطای مدافع ازبک در دقیقه 14 پرسپولیس را صاحب یک ضربه‌ ایستگاهی کرد. سانتر ارسالی اما بدون اینکه مهاجمی از پرسپولیس به توپ برسد از کنار محوطه جریمه به شکل خطرناکی به بیرون رفت. پرسپولیس پس از این موقعیت ابتکار عمل را تا حدی از میهمان خود گرفت اما هنوز هم آنقدر که باید زهردار نشان نمی‌داد تا بتواند دروازه نماینده‌ ازبکستان را فرو بریزد.

خطرناک‌ترین موقعیت بازی اما در دقیقه 21 برای پاختاکور به دست آمد. اشتباه حقیقی در خروج از دروازه می‌رفت تا تیم میهمان را صاحب توپ کند اما مدافعان پرسپولیس اشتباه سنگربان را جبران کرده و مانع از فروپاشی دروازه‌ شدند. ضربه ایستگاهی در دقیقه 26 باردیگر پرسپولیس را صاحب موقعیت کرد اما توپ با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت، در دقیقه 40 هم محمد نوری با شوتی زمینی دروازه بنیادکار را تهدید کرد اما ضربه او با اختلاف بسیار اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت تا بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به‌پایان برسد. پرسپولیس در شرایطی به گل نرسید که بازی مقتدرانه‌ای هم به نمایش نگذاشت.

شعار علیه دایی

در نیمه‌ دوم شاگردان دایی با اندیشه‌های تهاجمی وارد میدان شدند و از همان دقایق ابتدایی بازی روی دروازه حریف فشار ایجاد کردند ولی پرسپولیس نمی‌توانست برتری‌اش را به حریف دیکته کند. علیرضا محمد نخستین بازیکن تعویضی دایی بود که جای بادامکی را در زمین گرفت اما دقایقی بعد با دادن خطای پنالتی از زمین بازی اخراج شد تا دایی خشمگینانه فریاد بکشد. ضربه‌ پنالتی هم در دقیقه 72 توسط کریم‌اف تبدیل به گل شد. اشپیتیم آرفی و مجتبی زارع هم برای پرسپولیس به میدان رفتند تا شاید مانع از شکست خانگی پرسپولیس شوند.

آرفی در دقیقه‌ 87 تنها یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و در دقایق تلف شده هم می‌توانست گلزنی کند اما توپ او را از روی خط دروازه برگشت دادند. در آخرین ثانیه‌ها هم ویکتور کارپنکوف تیر خلاص را به قلب پرسپولیس شلیک کرد و گل سوم را به ثمر رساند.هواداران پرسپولیس بعد از دریافت گل دوم به‌شدت علیه بازیکنان این تیم شعار سر دادند. این در حالی بود که روی سکوها دو دستگی وجود داشت و عده‌ای از تماشاگران دایی را تشویق می‌کردند و تعدادی دیگر به تشویق بازیکنان سابق این تیم(باقری و شیث رضایی) می‌پرداختند. دو دستگی بین هواداران به حدی بود که طرفداران این تیم با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کردند. این اتفاق در سکوهای جنوبی اسکوربورد ورزشگاه افتاد. بعد از پایان بازی اما تعداد آنهایی که علیه دایی شعار دادند بیشتر شد و تماشاگران پرسپولیس خواهان جدایی او از این تیم شدند.

کد خبر 132986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز