همشهری آنلاین: به زودی، امکان چند برابر شدن حجم معاملات بورس با به‌کارگیری نرم‌افزار جدید ممکن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بورس ، دکتر ا حمد احمدپور، عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب  و  با اشاره به این‌که نرم‌افزار فعلی با توجه به حجم معاملات در سال 72خریداری شده است، افزود: حجم معاملات بورس رو به افزایش است و این نرم‌افزار توان پاسخگویی را ندارد.

وی تصریح کرد: ایجاد تالارهای منطقه‌ای حجم کنونی بازار را بسیار گسترده کرده است و کارگزاران با این نرم‌افزار مشکلات زیادی دارند زیرا به‌طور مثال هم اکنون تعداد کارگزاران در اصفهان نزدیک به مجموع کارگزاران موجود در سال 72 است.

معاون اجرایی سازمان بورس خاطرنشان کرد: در صورتی که شورای بورس استفاده از ابزارهای مالی جدید را تصویب کند این نرم‌افزار قابلیت توسعه و اجرای آن‌ها را دارد.

احمدپور با بیان این‌که به‌کارگیری نرم‌افزار اتوس در بورس‌های مختلف با موفقیت همراه بوده است یادآور شد: یکی از ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار این است که تحت سیستم «ویندوز» فعالیت می‌کند در حالی که نرم‌افزار فعلی با سیستم «داس» فعالیت می‌کند و بسیاری از قابلیت‌ها را ندارد.

وی گفت: با توجه به این‌که برای نصب نرم‌افزار جدید ابتدا باید سخت‌افزارهای لازم نصب شود،‌ نتیجه مزایده عملیات سخت‌افزاری به‌زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: همه شرکت‌های حاضر در مزایده ایرانی هستند و پس از اعلام نتیجه،‌ مراحل تحویل سخت‌افزاری باید به سرعت انجام شود.

احمدپور در پایان گفت: براساس قراردادی که با شرکت فرانسوی منعقد شده، مراحل نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار جدید در سال 1386 انجام خواهد شد.

آموزش مقدماتی آشنایی با بورس برای تهرانی‌ها

مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار دوره مقدماتی آشنایی با بورس را برای تهران‌ها برگزار می‌کند.

این دوره‌ها روزهای شنبه هر هفته از ساعت 16 تا 19 در مجموعه فرهنگی هنری تهران (سینما ایران) واقع در خیابان شریعتی تشکیل می‌شود.

روابط عمومی سازمان بورس،شرکت در این دوره را برای عموم آزاد و رایگان اعلام کرده است.

در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در این کلاس ها هستید، می‌توانید اطلاعات بیشتر در این باره را با تلفن 77641125 از روابط عمومی سینما ایران کسب کنید.

کد خبر 13392

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز