دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: دزدان مسلح بعد از سرقت خودروهای سواری در نقش مسافرکش ظاهر شده و با تهدید اسلحه دست به سرقت اموال مسافران می‌زدند.

متهمان

ساعت 2 بامداد 24 فروردین، ماموران گشت پلیس آگاهی تهران در خیابان شهید اشرفی‌اصفهانی به سرنشینان یک پراید سفید رنگ مشکوک شدند و با استعلام شماره پلاک این خودرو، متوجه شدند خودرو سرقتی است و دستور توقیف آن صادر شده است.ماموران به راننده پراید دستور ایست دادند اما با فرار متهمان، عملیات تعقیب آنها آغاز شد. چند دقیقه بعد درحالی‌که سرنشینان پراید با تغییر مسیر و حرکت در جهت مخالف خودروهای عبوری، قصد فرار از دست پلیس را داشتند، ماموران اقدام به تیراندازی هوایی و سپس شلیک به سوی چرخ‌های خودرو کردند.

به این ترتیب خودروی پراید متوقف شد و با وجود دستگیری راننده، 2 سرنشین این خودرو توانستند با استفاده از تاریکی شب، از دست پلیس فرار کنند.

سرقت مسلحانه

جوان راننده که مهدی نام دارد، به اداره آگاهی منتقل شد و همزمان ماموران توانستند مالک خودروی پراید سفید رنگ را نیز شناسایی کنند.این مرد بعد از حضور در اداره آگاهی به ماموران گفت: روز حادثه با خودروام مشغول مسافرکشی بودم که مهدی و دوستش خواستند به‌صورت دربستی آنها را به شهریار برسانم. من هم قبول کردم اما وقتی به نزدیک شهریار رسیدیم، یکی از آنها با چاقو و دیگری با اسلحه‌ای که در دست داشت، شروع به تهدید من کردند. آنها بعد از سرقت ماشین و پول‌هایم، مرا به بیرون از خودرو پرت کردند و سپس پا به فرار گذاشتند.

زورگیری‌های سریالی

بعد از اظهارات صاحب پراید، مهدی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به زورگیری‌های مسلحانه با همدستی 2 نفر از دوستانش به نام‌های رامین و حسین اعتراف کرد.او گفت: ما بعد از سرقت خودروهای سواری با تهدید اسلحه و چاقو، با این خودروها مسافرکشی می‌کردیم و بعد از سوار کردن مسافران، با تهدید اسلحه، دست به سرقت اموال آنها می‌زدیم.

با اطلاعاتی که مهدی در اختیار پلیس قرار داد، رامین نیز در یک عملیات ضربتی به دام ماموران افتاد و بعد از انتقال به اداره آگاهی مدعی شد که سومین عضو باند هنگام فرار از دست پلیس هدف گلوله قرار گرفته و از ناحیه پا مجروح شده است، او هم‌اکنون به‌خاطر جراحتی که دارد در آپارتمان من به سر می‌برد و آنجا مخفی شده است.

با این اطلاعات سومین عضو باند نیز دستگیر شد و ماموران در ادامه موفق شدند تعدادی از افرادی را که طعمه دزدان مسلح شده بودند، شناسایی کنند.یکی از این افراد مرد جوانی بود که وقتی رودرروی سارقان قرار گرفت، گفت: وقتی به‌عنوان مسافر سوار ماشین این باند شدم و تیغه چاقو و لوله اسلحه‌ آنها را مقابلم دیدم، خواستم خودم را از ماشین به بیرون پرت کنم که هنگام پرت شدن، گوشه صندلی را گرفتم و چندین متر روی آسفالت خیابان کشیده و به‌شدت مجروح شدم.

سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند در برخی از سرقت‌ها، 2 نفره وارد عمل می‌شدند و به همین دلیل از تمامی مالباختگان احتمالی درخواست می‌شود برای شناسایی متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 134522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز