آلماتی: مربی یک ‌باشگاه فوتبال در قزاقستان قصد دارد تا بازیکنانی را که اضافه وزن دارند جریمه کند.

 ویکتور‌کامیوف مربی تیم شاختار قزاقستان پس از اینکه روزنامه‌های محلی اضافه‌وزن کاپیتان تیم را مورد انتقاد قرار دادند چنین تصمیمی گرفت. البته اضافه‌وزن آندره‌فینوچنکو کاپیتان تیم شاختار، در دوران نقاهت پس از مصدومیتش حاصل شده اما مربی تیم عقیده دارد که اضافه‌وزن وی و بسیاری از بازیکنان تیم، علت شکست‌خانگی آنها مقابل رقیب دیرینه‌شان بوده است. این مربی می‌گوید اگر بازیکنان، در دوران مصدومیت، مسئله تغذیه را جدی بگیرند، دیگربه اضافه وزن دچار نمی‌شوند. به‌همین خاطر مربی تیم شاختار تصمیم گرفته است تا بازیکنان را علاوه بر جریمه نقدی به انجام تمرین‌های سخت نیز وادار کند.

زنده‌ماندن معجزه‌آسای راننده

لاس‌وگاس: یک مرد آمریکایی پس‌از اینکه میله‌ای به قطر 5سانتی‌متر در صورتش فرو رفت به‌طرز معجزه‌آسایی زنده ماند. قضیه از این قرار است که آندرو‌لین 28ساله هنگام رانندگی در جاده، پشت‌فرمان خوابش می‌برد و به‌خاطر انحراف از جاده، به ‌میله‌ نصب شده کنار جاده برخورد می‌کند. این میله آهنی از شیشه جلوی خودرو وارد شده و پس از شکافتن لب بالایی و صورت آندرو از پشت گردن وی و سپس از خودرو خارج می‌شود. امدادگران پس‌از رسیدن به محل حادثه مجبور می‌شوند میله را از دوطرف برش دهند و او را همراه با میله فرو رفته در صورت و گردنش به بیمارستان منتقل کنند. با اینکه جراحان هیچ امیدی به زنده ماندن آندرو نداشتند اما حال عمومی وی خوب است و حتی مهره‌های گردن و نخاع وی آسیب جدی ندیده‌اند.

حمله جیرجیرک‌ها

نیویورک: حمله نوعی جیرجیرک‌ به ایالات جنوبی آمریکا باعث به دردسر افتادن بسیاری از اهالی این منطقه شده است. به گفته دانشمندان، این نوع جیرجیرک‌ها هر 13سال یکبار از خواب بیدار می‌شوند و در دسته‌های میلیونی به برخی از نقاط مهاجرت می‌کنند. حمله این جیرجیرک‌ها آخرین بار در سال 1998‌رخ داد و حالا پس از 13سال دوباره برخی از مردم مجبور هستند 4تا 5هفته آنها را تحمل کنند. در حال حاضر این جیرجیرک‌ها در لابه‌لای موها، لباس، ظرف‌غذا و بسیاری از وسایل اهالی برخی از مناطق ایالات‌جنوبی آمریکا دیده می‌شوند. دانشمندان در تلاش هستند پیش‌از اینکه جیرجیرک‌ها دوباره غیبشان بزند تحقیقات خود را تکمیل کنند تا شاید راه‌حلی برای جلوگیری از مشکلات مردم در مواجهه با این پدیده طبیعی در سال 2024 پیدا شود.

هزار کیلومتر برای یافتن مادر

لاپاز: پسربچه‌10 ساله بولیویایی برای یافتن مادرش حدود هزار کیلومتر در زیر یک کامیون مخفی شد تا به شیلی و محل اقامت مادرش برسد. فرانکلین ویلکا هوآناکو‌ تمام این مسافت را طی 2 روز بدون آب و غذا در اتاقک فلزی کوچکی که زیر کامیون تعبیه شده بود به سر برد. وی به رسانه‌ها گفت: سه‌سال و نیم قبل، مادرم به اتهام حمل مواد‌اولیه ساخت کوکائین دستگیر شد و او را به منطقه‌ای در شیلی تبعید کردند. به همین دلیل، تصمیم گرفتم برای ملاقاتش این مسیر طولانی را طی کنم. جالب اینجاست که بی‌آب و غذا بودن، تنها مشکل این پسربچه نبوده است و کامیونی که وی خود را در زیر آن پنهان کرده بود از مناطق سرد و برفگیر بولیوی عبور کرده است.

کد خبر 134839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز