این بار پیش‌بینی‌ها برخلاف مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال درست از آب در آمد و هیچ‌کدام از تیم‌های حاضر در دیدار نهایی (ذوب‌آهن - مهرام) و رده‌بندی (توزین الکتریک و پتروشیمی) نه‌تنها موفق به کسب 3 برد متوالی‌ مقابل رقبای خود نشدند بلکه حتی بازی چهارم هم در این مرحله نتوانست گره گشا باشد.

بسکتبال

حداقل خاصیت کشیده شدن بازی نهایی و رده‌بندی به بازی پنجم، به سنگ نخوردن شیوه ابتکاری طراحان بازی‌های 5گانه بود که به تاسی از لیگ‌های اروپایی و NBA برای نخستین بار درصدد جذابیت بخشیدن به بازی‌های مرحله پایانی لیگ برتر بسکتبال بر آمده بودند !

در فینال مهرام با پشتوانه

2 بار قهرمانی آسیا و 3 بار قهرمانی پیاپی داخلی نتوانست به‌راحتی سال‌های قبل از سد دشوار ذوب‌آهن عبور کند و در رده‌بندی تیم باتجربه‌تر پتروشیمی‌ در4 بازی رودررو موفق به شکست پدیده این فصل لیگ برتر بسکتبال نشد و در حقیقت تیرهای هر دو مدعی مقام قهرمانی و سومی به سنگ خورده است. مهرام پس از آنکه در بازی‌های اول و دوم تهران برنده شد، بسیار امیدوار بود که حداقل در یکی از 2 بازی اصفهان کار را تمام کند و با خیالی آسوده چمدان سفر به باشگاه‌های آسیا در مانیل فیلیپین را ببندد، اما ذوب‌آهن هرگز این اجازه را به مهرام نداد تا التهاب و دلهره تا آخرین لحظه سفر که ساعاتی پس از پایان بازی امروز خواهد بود با این تیم همراه باشد. مهرام در شرایطی امروز برای بار هشتم در این فصل پا به میدان تیم با انگیزه اصفهانی می‌گذارد که ذوب‌آهن دیگر مانند 2 فصل اخیر راضی به
نایب قهرمانی نیست و سخت تلاش می‌کند تابه انتظار یک دهه اخیرش برای قهرمانی خاتمه دهد.

کوهیان: هدف ما قهرمانی است

فرزاد کوهیان سرمربی ذوب‌آهن با وجود میزبانی مهرام، تیمش را بازنده بازی امروز نمی‌داند و می‌گوید: «در دیدار نهایی فرقی ندارد در کجا بازی کنیم؛ زیرا هدف ما قهرمانی است و با این انگیزه وارد میدان خواهیم شد. بنابراین تیمی که تمرکز لازم و کمترین اشتباه را داشته باشد پیروز و قهرمان این فصل خواهد شد».وی با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنان خود در این مسابقه خاطرنشان می‌کند: «بازی پنجم در تهران را می‌توان تک فینال به‌حساب آورد و قطعا سخت‌تر و نفسگیرتر از دیدار‌های قبلی خواهد بود. با برد در بازی پنجم به‌دنبال آوردن قهرمانی به اصفهان بعد از چند سال هستیم؛ چراکه اعتقاد دارم ذوب‌آهن شایستگی این قهرمانی را دارد و برای رسیدن به آن تلاش مضاعفی داشته است.» ذوب‌آهن پس از 2 شکست اول، در 2 بازی بعدی که منجر به برد این تیم شد تغییرات جزئی داشته و این بار به کریستوفر مونرو نقش پررنگ‌تری نسبت به کریس پاول دیگر بازیکن خارجی‌اش داده و عثمان بارو نیز در 2 بازی اخیر کم‌اشتباه‌تر از گذشته ظاهر شده است، ضمن آنکه ساهاکیان، داوودی و آفاق 3 مهره کلیدی ذوب‌آهن هم مانند همیشه درخشان ظاهر شده بودند. باهران، احمدیان، پاول، امجد و اکبری هم در روی نیمکت هرکدام توانایی‌های بالایی برای تغییر نتیجه بازی دارند و در بازی‌های قبلی 2 تیم نیز نقشی تاثیر‌گذار در به تعادل کشیدن بازی داشته‌اند.

قهرمانی در حضور هواداران

برای مهران شاهین طبع کشیده‌شدن بازی 2 تیم به بازی پنجم چندان غیرمنتظره نبوده است و او در پیش‌بینی بازی امروز نیز به‌رغم رضایت از نمایش بازیکنان تیمش در 4 بازی گذشته، می‌گوید: «نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه تیمی در این بازی تقریبا برابر فاتح از میدان خارج خواهد شد». وی پس از باخت تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان در بازی چهارم فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با اعتراض شدید به وضعیت تماشاگران اصفهانی گفت: «در طول بازی، بازیکنانم از سوی تماشاگران مورد فحاشی قرار گرفتند و برای مدیرعاملی که اینگونه تماشاگران را وادار به جوسازی و شعار دادن می‌کند، متأسفم و این وضعیت موجب بر هم خوردن تمرکز بازیکنان شد و آنها نتوانستند عملکرد همیشگی خود را داشته باشند. اما با وجود این آنها مردانه جنگیدند. اگر شرایط مناسب بود، شک نکنید مهرام پیروز میدان می‌شد. به هر حال به بازی آخر می‌اندیشیم وقهرمانی را در تهران و در حضور هواداران خود به دست می‌آوریم.»

کد خبر 135734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز