گروه حوادث: دختر جوان بعد از آشنایی اینترنتی با مرد مقیم انگلیس، فریب حرف‌های او را خورد و عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌اش را در اختیار وی قرار داد، غافل از اینکه همه وعده‌هایش نقشه‌ای برای اخاذی 50 هزار یورویی بوده است.

اواخر فروردین امسال، دختر جوانی نزد ماموران پلیس اصفهان رفت و مدعی شد مردی قصد اخاذی 50 هزار یورویی از او را دارد. او به ماموران گفت: مدتی قبل از طریق چت اینترنتی با مردی به نام نیما آشنا شدم که مدعی بود تبعه انگلستان است. او مدعی بود که مدت‌هاست در خارج از کشور زندگی می‌کند و وضعیت مالی بسیار خوبی دارد اما حالا قصد ازدواج دارد و می‌خواهد با دختری ازدواج کند که اهل ایران باشد. دختر جوان ادامه داد: حرف‌های نیما و وعده‌هایش درخصوص زندگی رؤیایی در آنسوی مرزها، چنان فریبنده بود که همه آنها را باور کردم و برای همین وقتی پیشنهاد ازدواج داد، با خوشحالی آن را پذیرفتم. قرار شد که نیما برای ملاقات حضوری به اصفهان بیاید و مدتی بعد وقتی دیدم به حرفش عمل کرده و برای دیدن من به ایران آمده، اعتمادم به او بیشتر و بیشتر شد.

او می‌گفت که به محض ازدواج با من، مرا به انگلیس خواهد برد و در آنجا زندگی مشترکمان را شروع خواهیم کرد، به همین دلیل وقتی خواست عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌ام را در اختیارش قرار دهم، این کار را انجام دادم. شاکی افزود: طی چند روزی که این مرد در اصفهان بود، عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌ام را از من گرفت تا به گفته خودش، آنها را به انگلیس ببرد و به خانواده‌اش در آنجا نشان دهد. بعد از چند روز هم با گفتن این جمله که به‌زودی همراه خانواده‌اش برای خواستگاری به اصفهان برمی‌گردد، از من خداحافظی کرد و به انگلیس برگشت. یک هفته از این ماجرا گذشته بود و در این مدت حسابی برای آینده‌ام و سفر به خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده بودم تا اینکه نیما با من تماس گرفت و درخواست عجیبی را مطرح کرد.

او گفت که اگر 50 هزار یورو به حساب بانکی‌اش واریز نکنم، عکس‌ها و فیلم‌هایم را در اینترنت منتشر خواهد کرد. ابتدا تصور می‌کردم قصد شوخی دارد اما وقتی فهمیدم که در دام یک مرد اخاذ افتاده‌ام و همه حرف‌ها و حتی سفر او به اصفهان، نقشه‌ای برای فریب من بوده است، دنیا روی سرم آوار شد و بنابراین تصمیم گرفتم به پلیس مراجعه کرده و از نیما شکایت کنم. بعد از شکایت دختر جوان، پرونده در اختیار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان قرار گرفت و تیمی‌ از کارآگاهان مامور رسیدگی به ماجرا شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که حرف‌های نیما درخصوص اینکه ساکن انگلستان است درست بوده است،. بنابراین پلیس بین‌الملل نیز وارد ماجرا شد و بعد از بررسی‌های گسترده معلوم شد متهم در منطقه ولز زندگی می‌کند. درحالی‌که تماس‌های تهدیدآمیز نیما ادامه داشت و او می‌خواست هر طوری شده نقشه اخاذی 50 هزار یورویی خود را عملی کند، ماموران با طرح نقشه‌ای حساب شده بر آن شدند تا او را به یک قرار صوری بکشانند و دستگیر کنند. به این ترتیب آموزش‌های لازم به دختر جوان داده شد و از وی خواسته شد به بهانه پرداخت پول با نیما در اصفهان قرار بگذارد.

چند روز بعد، نقشه ماموران گرفت و مرد جوان که تصور می‌کرد با سفر به اصفهان به 50 هزار یورو پول نقد خواهد رسید، با نخستین پرواز راهی ایران شد. ماموران که کاملا او را زیرنظر داشتند، از فرودگاه امام خمینی(ره) تا هتلی در اصفهان به تعقیب وی پرداختند و درست زمانی که او به محل قرار رفته بود تا پول مورد نظر را دریافت کند، او را دستگیر کردند. سرهنگ خسروی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان، با بیان این خبر گفت: متهم بعد از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و این پرونده با قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 135823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز