همشهری آنلاین : رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به مهلت زمانی برای انتخاب محل تحصیل گفت: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی می‌توانند از 28 خرداد تا 3 تیر نسبت به انتخاب محل تحصیل و دریافت کارت آزمون خود اقدام کنند.

دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کلیه داوطلبان می توانند در روزهای 28 خرداد تا 3 تیرماه همزمان با انتخاب محل تحصیل، کارت ورود به جلسه آزمون را نیز دریافت کنند.

وی افزود: کلیه کسانی که واجد دریافت کارت ورود به جلسه آزمون هستند می توانند با وارد کردن کد رهگیری، کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

نسل سراجی تاکید کرد: ظرفیت های اعلام شده، ظرفیت‌های توافقی اولیه بوده و متعاقباً ظرفیت های جدید افزایش یافته در تاریخ 15 تیرماه اعلام می شود و در صورت افزایش رشته محل پذیرش (علاوه بر دانشگاه های اعلام شده) داوطلب می تواند جهت ویرایش انتخاب همان رشته بر اساس دستورالعمل لازم عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت های اولیه اعلام شده، 2 هزار و 267 نفر در 53 رشته دانشگاه های علوم پزشکی پذیرفته می شوند. همچنین 116 نفر در رشته های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی و در نهایت 59 نفر نیز در رشته های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله پذیرش می شوند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار داشت: داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های شاهد ، بقیة الله و شعب بین الملل باید به ضوابط اعلام شده برای این دانشگاه‌ها در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون در روزهای 2 و 3 تیرماه یادآور شد: کلید اولیه سوالات کلیه رشته ها در تاریخ 8 تیرماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود و داوطلبان در صورت اعتراض تا پایان روز 10 تیرماه فرصت دارند اعتراض خود را به صورت اینترنتی ارسال کنند.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در 54 رشته و با رقابت حدود 53 هزار نفر،به طور همزمان در 24 شهر کشور  برگزار خواهد شد.

کد خبر 138010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز