همشهری آنلاین: نشست مدیرکل هنرهای تجسمی با جمعی از مدیران نگارخانه ها در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

نگارخانه

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست محمود شالویی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی با اشاره به نقش موثر نگارخانه ها در جریان هنرهای تجسمی گفت: نگارخانه ها بخش مهمی از برنامه‌های تجسمی کشور را به دوش می کشند.

شالویی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت نگارخانه ها گفت: تعداد نگارخانه ها روند رو به افزایشی دارد و در استان ها نیز بیش از 70 نگارخانه در حال حاضر فعالیت دارند اما هنوز تعدادی از استانها فاقد نگارخانه هستند و هنرمندان جوان شهرستانی فضایی برای ارائه آثارشان ندارند.

مدیرکل هنرهای تجسمی با تاکید بر حمایت از نگارخانه ها گفت: مرکز هنرهای تجسمی در جهت فعالیت پویا تر نگارخانه ها حمایت های لازم را در حد امکان انجام می دهد.

شالویی با اشاره به تصویب قانون اختصاص یک دهم درصد از بودجه عمرانی ساختمانی دستگاهها و موسسات وابسته به قوای سه‌گانه برای خرید آثار هنری گفت: تصویب این قانون می تواند در افزایش خرید آثار هنری تاثیرگذار باشد.

با توجه به تصویب این قانون پیش نویس آیین نامه اجرایی آن نیز نوشته شده است که در این پیش نویس خرید آثار از گالری ها و اکسپوها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل هنرهای تجسمی از مدیران نگارخانه ها درخواست کرد که نظرات و پیشنهادات خود را برای تدوین آیین نامه نهایی خرید آثار هنری ارائه کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران نگارخانه ها، نظرات و پیشنهادات خود را درباره تمدید مجوز چند ساله برای نگارخانه‌ها، حمایت از برگزاری نمایشگاههای هنرمندان شهرستانی ، حمایت از برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور مطرح کردند.

آفرین نیساری (مدیر نگارخانه آن )، رعنا نوع بشری(مدیر نگارخانه آران)، معصومه رییس دانا( مدیر نگارخانه بنفشه)، آریا شکوهی اقبال( مدیر نگارخانه آریا)، شیرین پرتوی(مدیر نگارخانه شیرین)، نادر رضا سیحون(مدیر نگارخانه سیحون)، فریال سلحشور(مدیر نگارخانه دی)،احسان رسول اف(نگارخانه محسن)، مژگان والی پور (مدیر نگارخانه والی و ماه مهر)، لیلی گلستان (مدیر نگارخانه گلستان)، الهه جواهری(مدیر نگارخانه الهه)، لی لا ثمری(مدیر نگارخانه هفت ثمر) و نبی زاده از نگارخانه طراحان آزاد از حاضران در این نشست بودند.

در این جلسه علی تن؛ مدیر امور نگارخانه های مرکز هنرهای تجسمی گزارشی از فعالیت امور نگارخانه‌ها ارائه کرد و قرار شد جلسات مرکز هنرهای تجسمی با مدیران نگارخانه ها در جهت تعامل بیشتر به طور مستمر برگزار شود.

 

 

کد خبر 138034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز