دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

علی شاکری : حاصل حضور تیم 4 نفره جودوی ایران در مسابقات گرنداسلم سائوپائولوی برزیل یک مقام پنجمی بود که برای رودکی، برجسته‌ترین جودو کار فعلی ایران به‌دست آمد و حتی آمدن مربی ایتالیایی هم نتوانست کمکی به وضعیت نابسامان جودوی‌ ایران بکند.

jodo

این درحالی است که این تیم هفته پیش نیز همانند یکسال گذشته با ناکامی مطلق در مسابقات کسب سهمیه المپیک در ریودوژانیرو روبه‌رو شده بود. با توجه به ناکامی‌های متعدد جودوی ایران که از 3 سال پیش آغاز شده و در یکسال گذشته شدت گرفته، به‌نظر می‌رسد که تلاش مسئولان فعلی این فدراسیون به‌رغم صرف هزینه سنگین برای حضور در تورنمنت‌های مختلف و گرفتن سهمیه المپیک لندن به بن‌بست رسیده است.

با توجه به این دورنمای نامشخص و نامعلوم پیشنهاد می‌شود حالا که مسئولان فدراسیون جودو برنامه‌ای برای برون‌رفت از بحران گرفتارآمده ندارند و سازمان تربیت بدنی هم در شرایط موجود با بلاتکلیفی روبه‌روست، برای مدتی جودو ‌سفرهای خارجی پرخرج و بی‌حاصل را فراموش کرده و این بودجه را صرف سازندگی و استعدادیابی در داخل کشورکند. شاید با این اقدام و تدابیر جدید بتوان امیدوار بود که با گذشت چند سال جودو بتواند با پرورش قهرمانانی چون میران، آخوندزاده، اسماعیلی و رودکی دوباره به جایگاه گذشته‌اش در آسیا و جهان برگردد.

کد خبر 138881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز