شنبه 30 دی، در روزنامه همشهری گزارشی درج شد با این مضمون که سهمیه‌بندی بنزین قطعا بخشی از شبکه حمل و نقل شهری تهران را که وابسته به مسافربرهای شخصی است تحت تاثیر قرار داده و حجم این بخش نیز حدود روزانه 5 میلیون سفر برآورد شده بود.

اگرچه محتوای گزارش مذکور ضرورت آماده‌سازی شبکه حمل و نقل شهری در جهت انطباق با اقتضائات ناشی از طرح سهمیه‌بندی بنزین بود، اما شورای اطلاع‌رسانی دولت از گزارش یادشده صرف انتقاد به سیاست دولت در این زمینه را مستفاد کرده، که البته ناشی از سوءتفاهم است.

ضمن جلب توجه مجدد شورای مذکور به محتوای اصلی گزارش مندرج در روزنامه تاریخ 30 دی‌ماه، درپی متن جوابیه این شورا از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. یادآوری می‌نماید بند سوم جوابیه، متن کامل لایحه توسعه حمل و نقل عمومی درون‌شهری و مدیریت مصرف سوخت  است که چاپ مجدد آن ضروری به‌نظر نمی‌رسد.

متن جوابیه دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت به گزارش روزنامه همشهری

روزنامه همشهری در تاریخ شنبه 30 دی‌ماه گزارشی تحت عنوان «احتمال توقف 5 میلیون سفر درون‌شهری در تهران» منتشر کرد که متاسفانه این  گزارش حاوی آمار و ارقامی است  که تاکنون چندین‌بار از سوی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت تکذیب شده و جای تعجب است که چگونه دوباره از سوی آن رسانه منتشر شده است.

برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی جوابیه زیر برای درج در آن رسانه تقدیم می‌شود:
1 – گزارش موردنظر به نحوی تنظیم شده که حاکی از بی‌توجهی نویسندگان آن به لایحه تقدیمی دولت به مجلس تحت‌عنوان «لایحه توسعه حمل و نقل عمومی درون‌شهری و مدیریت مصرف سوخت» می‌باشد.

همان‌طور که از عنوان لایحه مشخص است هدف دولت از تنظیم آن توسعه حمل و نقل عمومی درون‌شهری است و در کنار این هدف مدیریت مصرف سوخت نیز که خواست صاحب‌نظران اقتصادی کشور می‌باشد مورد توجه قرار گرفته است.

2 – علاوه بر این‌که گزارش مذکور حاکی از بی‌اطلاعی یا کم‌توجهی نویسندگان آن نسبت به لایحه «توسعه حمل و نقل عمومی درون‌شهری و مدیریت مصرف سوخت» است، متاسفانه حاوی آمار و ارقامی است که منبع مورد استناد آنها مشخص نیست.

در این گزارش به میزان سهمیه‌بندی بنزین برای تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی اشاره شده و منبع انتشار این آمار و ارقام مشخص نبوده و  مجهول می‌باشد که پیش از این نیز رسما از سوی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت تکذیب شده است.

یادآوری این نکته ضروری است که تاکنون هیچ مصوبه‌ای در خصوص تعیین میزان سهمیه‌بندی بنزین از سوی دولت به تصویب نرسیده است.

کد خبر 13904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز