گروه حوادث: کلاهبردار 10 میلیارد تومانی بعد از فریب 1300 نفر در شیراز به قم گریخت و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفت. یک اسم، تنها سرنخی بود که پلیس آگاهی قم با استفاده از آن توانست به 3سال زندگی مخفیانه این مرد پایان دهد.

مدتی قبل گزارشی از سوی پلیس آگاهی شیراز در اختیار پلیس قم قرار گرفت که از فرار یک کلاهبردار بزرگ به این شهر حکایت داشت. در این گزارش آمده بود که مرد کلاهبردار بعد از فریب 1300 نفر در شیراز، بیش از 10 میلیارد تومان پول آنها را به جیب زده و از 3 سال قبل بدون برجا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده است اما حالا تحقیقات نشان می‌دهد که او در این 3 سال در قم پنهان شده و زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته است.

درحالی‌که تنها سرنخ موجود از این مرد فقط یک اسم بود، تحقیقات پلیس آگاهی استان قم برای یافتن ردی از متهم فراری شروع شد. ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند این مرد که نادر نام دارد از سال 81 با تاسیس شرکتی در شیراز مدعی شده بود قصد سرمایه‌گذاری در کار ساخت مسکن دارد و با انتشار آگهی توانسته بود مشتریان زیادی را به شرکت خود بکشاند. او بعد از دریافت مبالغ مختلف از این افراد، با خرید چند قطعه زمین بزرگ کار ساخت مسکن را شروع کرده اما بعد از گذشت چند سال درحالی‌که 1300 نفر با سرمایه‌گذاری در شرکت او منتظر تحویل گرفتن کلید آپارتمان بودند، مرد کلاهبردار ناگهان ناپدید شده و پا به فرار گذاشته بود.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای یافتن ردی از مخفیگاه کلاهبردار فراری ادامه یافت و ماموران با به کار‌گیری مخبران و منابع اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از مردی به اسم نادر رسیدند که با اجاره یک مغازه قصابی در قم علاوه بر فروش گوشت، به راه‌اندازی یک صندوق قرض‌الحسنه نیز اقدام کرده بود و بیش از 100 نفر در صندوقی که او تاسیس کرده، عضو بودند. درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد اهل قم نیست و لهجه‌ای شیرازی دارد، ظن ماموران به وی بیشتر شد و با این احتمال که او همان متهم فراری است، ماموران مغازه‌اش را زیرنظر گرفتند.

در بررسی‌های نامحسوس معلوم شد که فرد مورد نظر از 3 سال پیش، یعنی همزمان با فرار کلاهبردار شیرازی، مغازه قصابی را اجاره کرده است و به این ترتیب شکی برای ماموران باقی نماند که او همان متهم تحت تعقیب است. در این مرحله، ماموران با تهیه عکسی از نادر، این عکس را در اختیار پلیس شیراز قرار دادند و وقتی معلوم شد که او همان کلاهبردار میلیاردی است، دستور بازداشت وی صادر شد. تیمی از کارآگاهان بلافاصله راهی قصابی متهم شدند اما وی مدتی بود که به آنجا سرکشی نکرده بود. در ادامه با ردگیری‌های اطلاعاتی، سرانجام محل تردد متهم در یکی از محله‌های قم شناسایی شد و ماموران با زیرنظر گرفتن آنجا، موفق شدند متهم تحت تعقیب را دستگیر کنند.

سرهنگ حسینی، رئیس پلیس آگاهی استان قم، با بیان این خبر گفت: مرد میانسال بعد از دستگیری به اداره آگاهی انتقال یافت و در همان بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی از 1300 نفر در شیراز اعتراف کرد. وی ادامه داد: بعد از اعترافات متهم، او در اختیار پلیس شیراز قرار گرفت و هم‌اکنون تحقیقات درخصوص اینکه آیا وی با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در قم نیز کلاهبرداری کرده یا نه، همچنان ادامه دارد.

کد خبر 139253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز