دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

محمدرضا ذاکر استقامتی* مرد سرایدار و مادرش 600‌ میلیون تومان از آپارتمان‌های یک مجتمع مسکونی سرقت کردند.

burglary

این خبر[پایان سرقت‌های 600 میلیونی سرایدار و مادرش] گرچه ممکن است باعث تعجب خیلی‌ها شود اما برای کسانی که به راحتی به افراد اعتماد کرده و آنها را با عناوین مختلف مثل خدمتکار، پرستار یا نظافتچی به خانه‌شان راه می‌دهند، یک زنگ خطر است.

جدا از اینکه برای استخدام یک خدمتکار و نظافتچی، باید چه فاکتورهایی رعایت شود، چگونه می‌شود از افراد معتبر و دارای ضامن برای این کارها استفاده کرد. یکی دیگر از نکاتی که باعث رخ دادن اینگونه سرقت‌ها می‌شود، سهل‌انگاری در نگهداری اموال باارزش به‌خصوص طلا و جواهرات است.

بسیاری از کسانی که در این پرونده، مالباخته هستند، افرادی بودند که از پول‌ها و اموال باارزششان در محل‌هایی نگهداری کرده‌اند که به راحتی در دسترس مرد سرایدار قرار داشته است. حال آنکه پلیس همیشه در هشدارها و توصیه‌ها، از شهروندان خواسته که از قرار دادن اموال باارزشی چون پول و طلا در محل‌هایی که برای افراد مختلف قابل رویت باشد خودداری کنند.

از سوی دیگر در حال حاضر با خدمات ارائه‌شده از سوی بانک‌های سطح شهر از قبیل برداشت شبانه روزی پول از عابر بانک‌ها و انجام سایر امور مالی با استفاده از خدمات بانکی ارائه شده به شهروندان و همچنین امکان نگهداری اموال باارزش در صندوق امانات بانک‌ها، همواره یکی از توصیه‌های مورد تأکید پلیس آگاهی به شهروندان این است که به هیچ عنوان به نگهداری وجوه نقد و دیگر اموال باارزش خود در منزل اقدام نکرده و با اعتماد به صندوق امانات و همچنین خدمات بانکی شبانه روزی، از نگهداری اموال به میزان بالا در داخل منازل خودداری کنند؛ چرا که می‌توانند با استفاده از امکاناتی که به آنها اشاره شد، از اموال خود به‌خوبی محافظت کنند.

با این حال به افرادی که اصرار به نگهداری اموال باارزش در خانه‌شان دارند هم توصیه می‌شود، برای نگهداری این اموال از گاوصندوق‌های مخصوص نگهداری پول، مدارک و اموال باارزش استفاده کنند تا از این طریق کمتر باعث وسوسه خدمتکاران و پرستاران شده و بروز اینگونه سرقت‌ها را کاهش دهند.

*رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران

کد خبر 139453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز