گروه سیاسی: احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در چارچوب سفر دوره‌ای خود به کشورهای منطقه پس از سفر به لیبی، مصر، قبرس، سوریه و عربستان در راه بازگشت به کشورش به سراغ همسایه فارس‌زبان خود آمد تا با ارسال پیام آشتی بتواند توان رایزنی ترکیه را در معادلات منطقه‌ای افزایش دهد.

علی اکبر صالحی

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و گفت‌وگویی 3ساعته با احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با خبرنگاران روابط ایران و ترکیه را دیرپا و دیرینه خواند و افزود: نیازی به بازگو کردن آن نیست. به گزارش فارس، صالحی آثار تحولات درمنطقه و در کل جهان را تأثیرگذار دانست.

اعضای یک خانواده

وی در پاسخ به سؤالی درباره اختلاف‌نظر تهران و آنکارا درباره سوریه گفت: ایران، سوریه و ترکیه اعضای یک خانواده هستند و ما متعلق به یک خانواده هستیم و اگر مشکلی برای یکی از اعضا پیش بیاید کل خانواده باید در جهت حل مشکل اقدام کنند. سوریه برای ترکیه کشوری همسایه و مهم است و بالعکس و ایران نیز دوست و برادر 2 کشور است.احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز اظهار داشت: منطقه ما تحول بسیار مهمی را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم این تغییر و تحولات منطقه‌ای موجب ثبات بیشتر و رفاه و توسعه کشورهای منطقه شود. داوود اوغلو با اشاره به سفرش به ریاض و رایزنی‌هایی که با مقامات این کشور داشته، خاطرنشان کرد:‌ با تماس‌ها و رایزنی‌های بیشتر می‌توانیم این لحظه تاریخی در منطقه را با آگاهی و شناخت بیشتر سپری کنیم.

عمق بیداری ملت‌های منطقه

به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، احمد داوود اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه صبح دیروز با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اعلام اینکه باور ملت‌های منطقه آن است که رژیم صهیونیستی دشمن صلح، ثبات و آرامش در منطقه است، تصریح کرد: پیکان حرکت ملت‌های مسلمان در کشورهای منطقه رژیم اشغالگر قدس و نیز سازشکاران منطقه‌ای و حامیان جهانی آن است. وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به روند تحولات در منطقه و تأکید بر رایزنی و هماهنگی مستمر آنکارا و تهران گفت: منطقه نیازمند ساختارهای جدیدی است که بیگانگان در آن هیچ جایی ندارند.

کد خبر 140128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز