گروه اقتصادی: مسئولان وزارت بازرگانی در تلاش هستند تا مانور ارزان‌سازی‌ کالاها در ماه مبارک رمضان را این بار با مدیریت بخش خصوصی اجرا کنند و قرار است تا برخی از اقلام پرمصرف را از طریق کالابرگ و سبد کالاهایی عرضه کنند چه اینکه از امروز نظارت بر بازار کلید می‌خورد.

شرط این اقدام البته تخصیص منابع مالی لازمی است که از سوی دولت تصویب شده است و باید در اختیار وزارت بازرگانی قرار گیرد. موضوعی که مرد اول تنظیم بازار ایران یعنی حسین مدرس‌خیابانی فاش می‌سازد که سرعت تخصیص اعتبارات مهم است.

چهارشنبه مانور شروع می‌شود

وزیر بازرگانی می‌گوید: در آستانه ماه مبارک رمضان، از پنجم مرداد ماه همزمان درسراسر کشور نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، واحدهای خرده فروشی منتخب (فروش فوق العاده )و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کالای مورد نیاز مردم را با تخفیف ویژه عرضه خواهند کرد. به گزارش ایرنا، مهدی غضنفری افزود: فروش فوق‌العاده کالاهای پرمصرف ایام ماه مبارک رمضان در 16 هزار واحد خرده فروشی درسراسر کشور اجرا می‌شود و کالاهای ارائه شده در نمایشگاه‌های عرضه مستقم کالا با تخفیف 5 تا 15درصدی به فروش می‌رسد.

سبد کالای کارمندی و کالابرگ می‌آید

قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی هم با تشریح جزئیات اعتبارات تنظیم بازار سال90، از درخواست 300 میلیارد تومان اعتبار برای توزیع کالاهای کالابرگی در سال90 خبرداد و گفت: این درخواست مورد موافقت واقع شده و در شرف تخصیص است. حسین مدرس‌خیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر همچنین از توافق اختصاص100 میلیارد تومان اعتبار به سبدهای کالایی برای کارکنان دولت اعم از کارگران، کارکنان، فرهنگیان و نیروهای مسلح خبرداد و تصریح کرد:

براین اساس در این سبد کالایی، اقلامی همچون برنج، روغن و شکر درنظر گرفته شده است که البته می‌توان به‌دلیل مطلوبیت ذخایر، مرغ را نیز به این اقلام اضافه کرد. وی درخصوص زمان توزیع کالاهای کالابرگی و سبدهای کالایی خاطرنشان کرد: هر کالایی که قرار باشد در قالب کالابرگ یا سبد کالایی توزیع شود، از کانال بخش‌خصوصی گذر خواهد کرد، بنابراین دولت ابتدا باید وجه را بپردازد و بعد منتظر توزیع کالا باشد.

سبد کالا شاید رایگان باشد

مدیرکل تأمین و توزیع وزارت بازرگانی هم گفت: با توجه به بودجه سبد کالایی می‌‌توان درباره قیمت سبد صحبت کرد، ممکن است سبد رایگان باشد و یا بخشی از آن توسط خود کارمندان تأمین شود. به گزارش فارس، یدالله صادقی افزود: سبد کالایی شامل کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان است که بیشتر کالاهای خوراکی، روغن، گوشت و مرغ مدنظر است.

کد خبر 140938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز