یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون کتبی بیست و پنجمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی در 24 شهریور ماه، از آغاز ثبت‌نام این آزمون از هشتم مرداد ماه خبر داد.

آزمون

سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آزمون کتبی بیست وپنجمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی 24 شهریور ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: کلیه داوطلبان باید از 8 تا 26 مرداد ماه به دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آموزش خود مراجعه و نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام کنند.

وی در خصوص شرایط شرکت داوطلبان در این آزمون، گفت: کلیه داوطلبان باید تا 15 آذر ماه سال جاری دوره دستیاری خود را به پایان برسانند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه دستیاران رشته‌های فوق تخصصی باید حداکثر ظرف مدت یکسال پس از اتمام دوره آموزشی خود در آزمون دانشنامه رشته مربوطه شرکت کنند و در صورت عدم شرکت یک دوره مردودی محاسبه خواهد شد، اظهار کرد: داوطلبانی که قبلا از طرف دبیرخانه شورای آموزش پزشکی به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی شده‌اند، ‌باید گواهی صادره از سوی رییس بخش آموزش فوق تخصصی و به همراه تائیدیه مدیر گروه رشته مربوطه مبنی بر پایان دوره مربوطه جهت ثبت‌نام به دانشگاه ذیربط ارائه کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه کلیه داوطلبان موظف به دفاع از پایان نامه فوق تخصصی قبل از شرکت در آزمون دانشنامه هستند، تصریح کرد: داوطلبان در صورت عدم دفاع از پایان‌نامه حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

وی افزود: در مواردی که پروژه، تحقیقاتی طولانی مدت باشد، حسب نظر گروه آموزشی حداکثر به مدت یک سال جهت دفاع از پایان نامه فرصت داده خواهد شد، ضمن اینکه در این مدت مجاز به استفاده از مزایای فوق تخصصی نیستند..

ضیایی با بیان اینکه آزمون کتبی دارای 100 یا 150 سوال چند گزینه‌ای است، اظهار کرد: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل 70 درصد کل نمره آزمون است.

دبیر شورای آموزش پزشکی گفت: در صورت قبولی در آزمون کتبی، داوطلب می‌تواند در آزمون شفاهی شرکت کند و ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل 70 درصد از کل نمره آزمون شفاهی است.

کد خبر 141165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز