رئیس‌جمهور به انتقاد برخی افراد از میزان تعطیلات در کشور اشاره کرد و گفت:

بنابرهمین موضوع ما عده‌ای را مامور کردیم که گزارشی از میزان تعطیلات کشورهای دیگر تهیه کنند و مقایسه‌ای با تعطیلات خود داشته باشیم.محمود احمدی‌نژاد در بیست و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش افزود: در گزارشی که از این موضوع در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد، کمترین میزان تعطیلات متعلق به کشوری بود که هم‌اکنون در خلیج عدن قرار داشته و با مشکلات بسیاری روبه‌روست و پس از آن کمترین تعطیلات در ایران وجود دارد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تعطیلی مقطع تحصیلی ابتدایی در روز پنجشنبه کار درستی بود، گفت: توصیه می‌کنم این مسئله را در مقاطع دیگر تحصیلی نیز به اجرا بگذارید.وی همچنین گفت: برخی می‌گفتند دولت نهم و دهم تعطیلات زیادی را به کشور تحمیل کرده است و با محاسبات غلطی آن را عاملی برای زیان دیدن کشور اعلام می‌کردند ولی باید گفت مگر کار به ساعات طولانی ارتباط دارد. وی افزود: ان‌شاءالله پنجشنبه‌ها نیز تعطیل می‌شود و من معتقدم باید اسم تعطیلی را هم عوض کنیم. به‌عنوان مثال، آن را به‌عنوان «روز خانواده» نامگذاری کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تجربه ما نشان می‌دهد که وقتی 2 تا 3 ساعت از ساعات کاری در ماه رمضان کاهش می‌یابد، بازدهی افراد در ادارات افزایش می‌یابد.احمدی‌نژاد گفت: دستور دین اسلام است که وقت را در 3 قسمت تقسیم کنید و تنها یک قسمت برای معاش فعالیت داشته باشید و 2 قسمت دیگر برای ساختن انسان است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: هم‌اکنون با همت شورای آموزش و پرورش برنامه تحول نظام آموزشی تهیه شده و مبنای آن براساس رساندن جامعه به طراز زندگی در جامعه مهدوی است. وی خواستار آمادگی نیروهای آموزش و پرورش برای اجرای این سند شد و افزود: برای تهیه این طرح زحمات زیادی کشیده شده است و با وجود فداکاری‌هایی که تا‌کنون از سوی نیروهای آموزش و پرورش صورت گرفته، ما هنوز در پله اول قرار داریم. وی بر توجه به فضای آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: امروزه دیدگاه‌ها تغییر کرده و باید فضای آموزشی پرنشاط‌ترین فضا در کشور باشد و دانش‌آموزان جهت حضور زودتر در مدارس و خروج دیرتر از این محیط اشتیاق نشان بدهند.

احمدی‌نژاد به طرح سباح برای اجباری‌کردن آموزش شنا در مقاطع تحصیلی اشاره کرد و گفت: چنین طرح‌هایی باید در تمامی مقاطع به اجرا درآید و حتی معلمان را نیز تحت‌پوشش قرار دهد. وی در پایان تاکید کرد: دولت از همه برنامه‌های آموزش و پرورش با افتخار حمایت کرده و در عین حال بر پرنشاط‌بودن فضای آموزشی کشور تاکید دارد.

کد خبر 141397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز