چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

بلدوزرهای ارتش لبنان و سازمان دفاع شهری جاده فرودگاه بیروت را باز کردند و پایانه هوایی این شهر کار عادی خود را از روز چهارشنبه(24 ژانویه) از سر گرفت.

خبرگزاری ایرنا گزارش داد: هواداران گروههای مخالف دولت روز سه‌شنبه جاده فرودگاه و بسیاری از جاده‌های اصلی لبنان را بسته‌بودند اما به دنبال صدور بیانیه‌ی مخالفان مبنی برادامه اعتصاب در روزهای آینده، اعتصاب‌کنندگان نیزبه‌انسداد راه فرودگاه پایان دادند.

پیرو این موضوع پرواز هواپیماها از این فرودگاه‌از سر گرفته شد و نخستین هواپیمای شرکت هواپیمایی لبنان روز چهارشنبه بیروت را به مقصد شهر میلان در کشور ایتالیا ترک کرد.
اما برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی تا صبح امروز پروازهای خود به فرودگاه بیروت را به دلیل نبود مسافر و یا تغییر در برنامه پروازها در حال تعلیق نگه‌داشتند.

باتوجه به محدودیتهای مرزی این کشور ، فرودگاه بیروت تنها پایانه هوایی این کشور کوچک خاورمیانه محسوب می‌شود و مهمترین راه ارتباطی آن با خارج از کشور است.

مذاکره تلفنی و سینیوره درباره لبنان

ایرنا همچنین از مذاکرات رییس جمهوری مصر ونخست وزیر لبنان درباره آخرین تحولات در بیروت خبر داد و نوشت:در گفت‌وگوی تلفنی سه‌شنبه شب "فواد سنیوره" نخست وزیر لبنان و "حسنی مبارک" رییس جمهوری مصر، آخرین تحولات داخلی لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

در بیانیه‌ی وزارت خارجه مصر که در این زمینه منتشر شد آمده است: سران دوکشور حمایت خود را از تلاشهای صورت گرفته برای پایان دادن به بحران لبنان، اعلام کردند.

این بیانیه همچنین به نگرانی مصر از حوادث خونبار اخیر در لبنان اشاره داشت.
بیانیه فوق علاوه بر هشدار نسبت به استفاده از زور برای حل بحران لبنان خواستار از سرگیری گفت‌وگو میان گروههای مختلف این کشور شد.

کد خبر 14156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز