گروه ادب و هنر: گویا برنامه‌ریزی یک اصل فراموش‌شده در تلویزیون است. تقویم‌ها می‌گویند که فردا ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود اما همچنان تصویربرداری برخی از سریال‌های ماه رمضان ادامه دارد و از همه مهم‌تر تغییرات برنامه‌ها و ساعت‌های پخش سریال‌های تلویزیونی هنوز قطعی نشده است.

سریال

ابتدا شبکه یک اعلام کرد که مجموعه تلویزیونی «راه طولانی خانه» به کارگردانی رضا کریمی را برای این ایام در نظر گرفته‌است اما یکباره تصمیم مدیران عوض شد و سریال «سقوط یک فرشته» به کارگردانی بهرام بهرامیان با نام قبلی «اگر فردا بیاید» به آنتن تلویزیون رسید. سقوط یک فرشته در ساعت 22 و 30 دقیقه با بازی مسعود رایگان، فریبا کوثری، داریوش کاردان، شبنم مقدمی، علی سلیمانی، مهرداد صدیقیان و خاطره اسدی پخش می‌شود. در حال حاضر 60درصد تصویربرداری این سریال انجام شده‌است و احتمالا تصویربرداری این سریال تا آخرین روزهای ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

شبکه 2 سیما پس از بی‌خبری طولانی، سرانجام اعلام کرد که از بین 2کار «سی‌امین روز» و «چمدان»، سریال سی‌امین روز به کارگردانی جواد افشار در این ایام پخش می‌شود. در فهرست 4‌سریال اولیه که برای این ایام درنظر گرفته شده بود، جای خالی ژانر طنز به‌شدت دیده می‌شد، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد که شبکه 2 سیما سریال طنز چمدان را روی آنتن بفرستد که درنهایت تصمیم بر این شد سریال سی‌امین روز به پخش برسد. این سریال سال گذشته قرار بود که از این شبکه در همین ایام پخش شود به همین دلیل این تنها کار آماده پخش در این ایام است. این سریال برای نخستین‌بار قبل از افطار پخش می‌شود. هومن سیدی، آزاده صمدی، پژمان بازغی، سیما تیرانداز، رزیتا غفاری، محمود عزیزی و کوروش سلیمانی بازیگران این سریال هستند.

شبکه 3 از همان ابتدا تکلیف خودش را مشخص کرد و اعلام کرد که سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» به کارگردانی علیرضا افخمی را پخش می‌کند. ساعت 20 و 45 دقیقه این سریال با بازی داریوش فرهنگ، مهدی سلوکی، شهرام قائدی، رضا توکلی، شهنام شهابی، شبنم قلی‌خانی، نفیسه روشن و پردیس افکاری پخش می‌شود. کار تصویربرداری این سریال از ۲۸ فروردین در لوکیشنی در تهران آغاز شده. آنطور که اعلام شده تا اول رمضان 15 قسمت از این مجموعه آماده می‌شود و در ماه رمضان تولید و پخش همزمان ادامه دارد.

شبکه تهران از ابتدا اعلام کرد که سریال «تکیه بر باد» به‌کارگردانی محمود معظمی از این شبکه پخش می‌شود اما در آخرین لحظات سریال «سه دونگ سه دونگ» به کارگردانی شاهد احمدلو را جانشین این سریال کردند. قائم مقام شبکه تهران جایگزین شدن پخش سریال سه‌دونگ سه‌دونگ با تکیه بر باد را به‌دلیل حضور طنز در برنامه‌های سیما خواند و اعلام کرد که سازمان صداوسیما پخش سریال طنز در ایام رمضان را برعهده شبکه تهران گذاشته ‌است.طبق سنت همه ساله تلویزیون آخرین سریال مناسبتی ماه رمضان در ساعت 23:15 از شبکه تهران با بازی سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، مرجانه گلچین، جواد عزتی، یوسف صیادی و داریوش سلیمی پخش می‌شود.

 

جدول

کد خبر 141715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز