گروه اقتصادی: ارائه سبد کالایی کارمندان و اعلام کالا‌برگ کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک به‌دلیل ناهماهنگی دستگاه‌های دولتی اجرایی نشد و مسئولان از احتمال منتفی شدن این شیوه تنظیم بازار خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ما، گرچه پیش از این، معاون بودجه معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از آمادگی این معاونت و خزانه کشور برای اختصاص بودجه تامین سبد کالایی کارمندان و کالا برگ کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان خبر داده بود، مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی از ارائه نشدن این سبد کالایی در ماه مبارک رمضان با توجیه عدم‌پرداخت اعتبار خبر داده و ارائه کالابرگ کالاهای اساسی در این ایام را رد کرده است. رحیم ممبینی قبلا اعلام کرده‌بود، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی آماده دریافت تقاضا از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای تامین اعتبار مربوط به یارانه کالاهای اساسی، انرژی و سبد کالایی کارمندان برای ماه مبارک رمضان بوده و این بودجه به‌محض دریافت تقاضا به سازمان هدفمندی اختصاص خواهد یافت.

به‌رغم وعده‌های قبلی مسئولان وزارت بازرگانی و دستگاه‌های متولی تامین اعتبار سبد کالایی مبنی بر نبود مشکلی در عرضه این سبد که شکل‌گیری انتظارات مشمولین را موجب شده، روز گذشته ید‌الله صادقی با بیان اینکه فعلا سبد کالایی کارمندان داده نمی‌شود، اعلام کرده است قرار نبوده تا در ماه مبارک رمضان کالابرگ اعلام شود.وی با اشاره به اینکه هنوز اعتبار سبد کالایی کارمندان تخصیص نیافته تا این سبد به آنها واگذار شود در مورد اعلام کالا‌برگ در آستانه‌ ماه رمضان نیز به ایسنا گفت: قرار نبوده در ماه رمضان کالا‌برگ اعلام شود بلکه قرار بوده طی سال‌جاری اعتبار آن تخصیص یابد و ما هم کالا‌برگ شکر، روغن و برنج را اعلام کنیم. این کالا‌برگ‌ها به‌تدریج اعلام می‌شوند و ممکن است در ماه رمضان درصورتی که اعتبارات آن را دریافت کنیم، یکی از کالا‌برگ‌ها اعلام شود. اکنون در حال هماهنگی‌ و پیگیری برای تامین اعتبار این کالابرگ‌ها هستیم مسائل آن حل شده و در شرف ابلاغ و گرفتن اعتبار است.

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی درباره میزان اقلام سبد کالایی نیز گفت: باید دید که اعتبار قطعی چقدر است و متناسب با آن انجام شود. اگر بخواهیم مشارکتی باشد و بخشی را کارمندان و بخشی را ما بدهیم این سبد کالایی می‌تواند با تعداد اقلام و مقادیر بیشتری باشد اما به هر ترتیب برنج، روغن و شکر 3 قلم ثابت این سبد کالایی است.

پول ندادند؛ سبد کالایی نمی‌دهیم

صادقی در مورد ارائه سبد کالایی کارمندان در ماه مبارک رمضان نیز با اعلام اینکه فعلا سبد کالایی کارمندان داده نمی‌شود، گفت: قرار بوده اعتبار تخصیص دهند تا برای ماه رمضان این کار را انجام دهیم که اعتبارش حاصل نشد و اگر وصول شود، فکر می‌کنم بتوانیم در ماه رمضان یا بعد از آن بدهیم. به هرحال این به‌عنوان یک سبد کالایی است که ما باید به کارمندان بدهیم و بستگی به تخصیص اعتبار آن دارد. وی افزود: اگر این موضوع به‌عنوان یک سبد کالایی برای کارمندان تصویب شود، ما موظف هستیم آن را بدهیم اما هنوز تخصیص اعتبار نشده است. کالای این سبد کالایی آماده است و برای تامین کالا مشکلی نیست فقط یکسری هماهنگی‌ها و کارهای روتین اداری دارد که باید انجام شود.

کد خبر 141737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز