گروه ورزش - کریم اعظمی: مهم‌ترین اخبار رسانه‌ها در فصل نقل و انتقالات یا در جریان لیگ برتر به پرسپولیس و استقلال اختصاص دارد ولی نباید فراموش کرد که سپاهان در 2 سال اخیر خودش را به‌عنوان پرقدرت‌ترین تیم ایران معرفی کرد و نخستین تیم در تاریخ لیگ برتر بود که 2 سال پیاپی قهرمان شد.

بوناچیچ

حالا این تیم با لوکا بوناچیچ دوران جدیدی را آغاز کرده و امیدوار به تکرار موفقیت‌های چند سال اخیرش است. لوکا که در سال 2007 این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند، در آستانه لیگ برتر یازدهم در مورد وضعیت تیمش و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داد.

  • بعضی از سایت‌های خبری نوشته‌اند که شما چند روزی به کرواسی رفته بودید.‌

خیر. من به کرواسی نرفتم و با اینکه برادرم فوت کرد در ایران ماندم. این را می‌توانید از مسئولان سپاهان سؤال کنید. نمی دانم چرا خبری که واقعیت ندارد در رسانه‌ها انعکاس پیدا می‌کند.

  • وضعیت سپاهان را در آستانه شروع لیگ برتر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بعد از اردویی که در ترکیه داشتیم، تمرینات را در اصفهان ادامه دادیم. چند بازی دوستانه هم داشتیم که شرایط بازیکنان را تغییر بدهیم و از لحاظ تاکتیکی برنامه‌های خود را مرور کنیم. معمولا در بازی‌های دوستانه همه چیز آنطور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود ولی مهم این است که یک تیم مقابل ما قرار بگیرد و من هم به‌عنوان سرمربی بتوانم تیمم را محک بزنم.

  • در این مدت‌‌ بارها در مورد جدایی ستاره‌های سپاهان صحبت کردید. واقعا قبول ندارید که با جدایی این بازیکنان دچار مشکل شوید؟

هیچ کس نمی‌تواند توانایی بازیکنان جدا شده را زیر سؤال ببرد ولی آیا شما توقع دارید من مدام به این موضوع فکر کنم؟ لیگ سال قبل تمام شد و حالا سپاهان می‌خواهد با چهره جدیدی وارد مسابقات شود. این موضوع فقط شامل حال سپاهان نمی‌شود و بروید ببینید که تیم‌های بزرگ دنیا نسبت به سال گذشته چقدر تغییر کرده‌اند. هیچ تیمی را پیدا نمی‌کنید که صددرصد با ترکیب سال قبل بازی کند. در ضمن من ستاره بودن را بیشتر در عملکرد بازیکنان می‌بینم نه نام آنها.

  • عمادرضا هم به تیم شما اضافه شد. از خریدهای سپاهان راضی هستید؟

با عملکرد خوب باشگاه اکثر نیازهای تیم برطرف شد و برای پست‌هایی که با کمبود مواجه شدیم بازیکنان خوبی به خدمت گرفته شد. در ضمن تعدادی بازیکن جوان هم در تیم داریم که خیلی بیشتر از آنها خواهید شنید. من به بازیکنانی که خوب تمرین کنند و خودشان را نشان دهند اهمیت می‌دهم.

  • قبول دارید که تکرار قهرمانی سپاهان در لیگ برتر بسیار سخت است؟

شما از قهرمانی لیگ حرف می‌زنید ولی طرفداران سپاهان وقتی مرا می‌بینند از قهرمانی آسیا حرف می‌زنند. آنها در این مدت بارها به من گفته‌اند که باید سپاهان را قهرمان آسیا کنم.

  • می‌توانید؟

در فوتبال رسیدن به هیچ موفقیتی دور از دسترس نیست. سپاهان در این سال‌ها به‌خوبی شخصیت بین‌المللی‌اش را پیدا کرده و یک تیم شناخته شده در آسیا محسوب می‌شود. مطمئن باشید همه به چشم یک مدعی جدی به سپاهان‌ نگاه می‌کنند و ما می‌توانیم با شکست دادن السد قطر گام بلندی را برای صعود به فینال برداریم.

  • یک بار با سپاهان به فینال رفتید ولی در ژاپن شکست خوردید. یادتان است؟

گاهی اوقات به آن بازی فکر می‌کنم. ما این بار می‌خواهیم قهرمان شویم و من احساس می‌کنم که کار ناتمامی در سپاهان دارم و آن هم قهرمانی در آسیاست.

  • ‌‌ بحث‌های مختلفی در مورد اختلاف شما با ‌ نویدکیا مطرح شد.‌ بین شما مشکلی‌ وجود دارد؟

اگر مشکلی وجود داشت آیا نویدکیا الان بازیکن سپاهان بود؟ این خبرها فقط در حد شایعه است و باید بگویم که محرم یکی از بازیکنان با سابقه و خوب سپاهان است که به کمک او احتیاج داریم.

  • با تغییراتی که در کادر فنی و ترکیب تیم ایجاد شده است، نگران نیستید که نتیجه نگیرید؟

باید واقع بین بود و به این مسئله توجه کرد که ترکیب تیم دچار تغییر و تحول بسیاری شده است. ما برای هماهنگی به زمان نیاز داریم و امیدوارم هواداران شرایط سپاهان را درک کنند.

  • راستی در بازی اول باید مقابل استقلال قرار بگیرید. نظرتان در مورد این بازی چیست؟

تیم‌ها در هفته‌های ابتدایی از هم شناخت ندارند و این کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. با این حال ما میزبان هستیم و باید قدرت خود را از بازی با استقلال نشان دهیم. ما با تیمی سرشناس و قوی بازی داریم ولی سپاهان باید از همین شروع لیگ نتایج خوبی بگیرد.

کد خبر 141745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز