صبای قم که در فصل نقل و انتقالات تیم بی‌سروصدایی بود، در یکی از حساس‌ترین مسابقه‌های هفته اول لیگ یازدهم مقابل تراکتورسازی، تیم پر خبر روزهای نقل و انتقالات به پیروزی ارزشمندی دست یافت.

فوتبال

امیر قلعه‌نویی با مربیگری تراکتورسازی که پیش از شروع لیگ امیدوارانه به هفته اول می‌نگریست، ظاهرا کری‌خوانی عبدالله‌ ویسی را جدی نگرفت و اکنون صبا یکی از تیمهای بالانشین لیگ برتر است. سرمربی صبا بعد از پیروزی 3 بر 2 مقابل تراکتورسازی گفت: «پیش از آغاز مسابقه، پیروزی برابر تراکتورسازی را پیش‌بینی می‌کردم.» صبای قم در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام به میدان رفت اما از همان ابتدای مسابقه نشان داد که تیم منسجمی است. البته اشتباهات مدافعان تراکتورسازی با درخشش بازیکنان صبا توأم شد.

امیرحسین صادقی که پیش از این در استقلال شاگرد قلعه‌نویی بود، در هفته اول لیگ اشتباهات زیادی داشت. این مدافع به اشتباه گل اول مسابقه را وارد دروازه خودی کرد و در دقایق پایانی یک پنالتی تقدیم مردان ویسی کرد تا صبا پیروز شود. در عین حال، رضا عنایتی یکی از بهترین‌های صبا بود. مهاجم باتجربه صبا دوندگی زیادی در زمین مسابقه داشت. عنایتی ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد و پیش از آن نیز در به ثمر رسیدن گل اول صبا نقش داشت؛ طوری که ویسی در پایان مسابقه به سمت عنایتی رفت و او را در آغوش گرفت.

ویسی با کنایه به روزهایی که به عنایتی در استقلال لقب دندان پوسیده داده بودند، می‌گوید: «به‌نظر من عنایتی دندان عقل تیم ما بود اما دیدن این چیزها دید باز می‌خواهد. متأسفانه او را به دندان پوسیده تشبیه کردند، درحالی‌که به‌نظر من عنایتی دندان عقل است.» او ادامه می‌دهد: «عنایتی خیلی به ما کمک کرده است و در بازی مقابل تراکتورسازی نیز هم گل زد و هم پاس گل داد، فوق‌العاده‌ کار کرد و تمام کارهایی که می‌خواستیم را به‌نحو احسن انجام داد. البته ما یک تیم هستیم و بازیکنان با تجربه و جوان‌های خوبی داریم که همه تلاش می‌کنند.»

بعد از آنکه تراکتورسازی گل اول را دریافت کرد، خیلی زود از روی نقطه پنالتی توسط محمد ابراهیمی به گل رسید. اما پیش از پایان نیمه نخست بیات صبا را دوباره از حریف پیش انداخت. در نیمه دوم فرزاد آشوبی، هافبک جدید تراکتورسازی گل دوم تیمش را زد ولی این تیم دست آخر بازنده شد. امیر قلعه‌نویی، موفق‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر اما در هفته اول نتوانست امتیازی کسب کند. این مربی در هفته‌های اول لیگ دهم با سپاهان نتایج ضعیفی به‌دست آورد ولی این تیم را قهرمان کرد.

آیا تراکتورسازی نیز رفته رفته تیم قدرتمندی خواهد شد؟ سرمربی تراکتورسازی می‌گوید: «از بازی به هیچ وجه راضی نیستم و بازیکنان در این بازی انتظاراتم را برآورده نکردند. چه بسا اگر اشتباه فردی صادقی در خط دفاعی نبود می‌توانستیم با 2 یا حتی 3 گل صبا را مغلوب کنیم. تنها مقصر این شکست خانگی خود من هستم و سعی خواهم کرد با تمرکز روی بازی با ذوب آهن درصدد جبران این شکست برآیم.»

موفقیت دوباره دایی مقابل ابراهیم‌زاده

علی دایی در نخستین روز مربیگری‌اش با راه‌آهن از یک شکست خانگی فرار کرد. این تیم که تا دقیقه 90، دو بر یک از ذوب آهن عقب بود، در وقت‌های اضافه با گل عباسفرد به تساوی رسید. پیش از آن حسین کاظمی، هافبک راه‌آهن یک گل به‌خودی زده بود ولی امید عالیشاه گل تساوی را به ثمر رساند. این در حالی بود که ایگور کاسترو در 10 دقیقه پایانی مسابقه گل دوم ذوب‌آهن را زد. منصور ابراهیم‌زاده که چهارمین حضورش را روی نیمکت ذوب‌آهن تجربه می‌کند، می‌توانست نخستین 3 امتیاز خود را در لیگ یازدهم به دست بیاورد؛ اتفاقی که رخ نداد و سرمربی ذوب آهن معتقد است: «بازیکنان تلاش کردند به پیروزی برسند ولی در نهایت 2 گل خوردیم. با این حال شروع لیگ در خارج از خانه برابر تیمی که از همه نظر متحول شده ، نتیجه و شروع خوبی است.» البته ابراهیم‌زاده فصل قبل هم مقابل تیم دایی نتوانست به پیروزی برسد.

در عین حال، علی دایی مساوی تیمش برابر ذوب آهن را کمتر از پیروزی نمی‌داند: «در جریان بازی 2 اشتباه فاحش داشتیم و 2 گل خوردیم وگرنه می‌توانستیم 3 امتیاز را بگیریم. با این حال تساوی برابر تیم بزرگ ذو‌ب‌آهن کمتر از برد نبود. ما به آینده فکر می‌کنیم که با راه‌آهن کارهای بزرگ انجام بدهیم.»همچنین دایی در مورد اینکه ابراهیم‌زاده گفته است در 3 بازی اخیر با تیم دایی مظفری‌زاده داور بازی بوده، اشاره می‌کند: «این مسئله را از کمیته داوران بپرسید، من داوران را انتخاب نمی‌کنم. خدا به ما صبر بدهد تا کمتر اعتراض کنیم.»

نتایج هفته اول لیگ برتر:

پرسپولیس یک - ملوان یک
داماش صفر - صنعت نفت صفر
سایپا 3 - مس سرچشمه یک
مس کرمان یک - شهرداری تبریز یک
تراکتورسازی 2 - صبا3
فولاد صفر - شاهین صفر
فجر سپاسی صفر- نفت تهران صفر
راه آهن 2 - ذوب آهن 2

کد خبر 142183
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز