معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در خرداد ماه امسال بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی با 28 هزار مورد، درجنکردن قیمت با 2هزار و 115 مورد و کم فروشی با هزار و 809 مورد بوده است. محمدحسن نکویی مهر با مقایسه تعداد شکایات قابل پیگیری در خرداد و اردیبهشت ماه سالجاری نسبت بهمدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: 35 هزار و 89 مورد شکایات در اردیبهشت ماه و 33 هزار و 424 مورد شکایت در خرداد ماه امسال قابل پیگیری بوده، این در حالی است که شکایات رسیدگی شده در اردیبهشت سال گذشته 30 هزار و 655 مورد و در خرداد ماه سال گذشته 28 هزار و 896 مورد بوده است.
وی با تشریح نتایج دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از سوی سازمانهای بازرگانی کشور طی خرداد ماه سالجاری گفت: همچنین طی این مدت 503 مورد عرضه خارج از شبکه، 149 مورد اخفا و امتناع از عرضه کالا و 873 تخلف دیگر گزارش شده و در این ماه 33 هزار و 457 مورد شکایات مردمی دریافت شده که از این تعداد 33هزار و 424 مورد قابل پیگیری و 33 مورد غیرقابل پیگیری بوده است. همچنین از بین شکایات دریافتی 84 درصد سهم شکایات کالا و 16 درصد سهم شکایات خدمات بوده است.