برازیلیا: پلیس برزیل از روی دندان‌مصنوعی، سارق کیف یک‌مرد را شناسایی کرد. ماجرا از این قرار است که چندی پیش‌فردی پس از به سرقت رفتن کیفش به پلیس مراجعه می‌کند اما پلیس به‌خاطر نداشتن اطلاعات مناسب نمی‌تواند سارق را شناسایی کند.

 در همین حال فردی بی‌خانمان با مراجعه به پلیس ادعا کرد که شخصی را هنگام سرقت کیف یک‌مرد دیده است. این بی‌خانمان به پلیس گفت دندان‌مصنوعی‌ این سارق به خاطر درگیری از دهانش به بیرون پرتاب شد و وی آن‌را برداشته است. این مرد بی‌خانمان دندان‌مصنوعی سارق را در اختیار پلیس قرار داد و پلیس از روی چهره‌نگاری سارق را پیدا کرد. البته این سارق ابتدا زیر بار پذیرش خلافش نمی‌رفت اما پلیس زمانی که متوجه شد دندان‌مصنوعی کاملا متناسب با دهان وی است، سارق را روانه زندان کرد.

مشاهده همه زمین با سفر بالنی

مادرید:یک‌طراح اسپانیایی قصد دارد امکان مشاهده تاریکی فضا و انحنای زمین را توسط یک‌بالن که سفر با آن‌110‌هزار یورو هزینه خواهد داشت، فراهم کند. خوزه ماریانو لوپز قصد دارد ابتدا خودش با یک‌بالن تا ارتفاع 36‌کیلومتری از سطح زمین پرواز و سیاره زمین را آنجا مشاهده کند. وی امیدوار است پس از موفقیت‌آمیز بودن این پرواز، بتواند تا میانه دهه جاری نخستین مسافران را با کمک این بالن به فضا بفرستد. ارتفاع پرواز این بالن بسیار پایین‌تر از ارتفاعی است که از آن بتوان همه کره زمین را مشاهده کرد. لوپز معتقد است آنچه از ارتفاع 100کیلومتری از سطح زمین دیده می‌شود از ارتفاع 36کیلومتری نیز قابل دیدن است. قطر بادکنک این بالن در این ارتفاع به 129متر می‌رسد.

رقابت پرش از اسکله

لندن: وزش بادهای شدید هفته‌های اخیر در برخی از مناطق انگلیس، محیط را برای رقابتی جالب بین تعدادی از شهروندان این کشور فراهم کرد. هرکدام از این شهروندان خودروی دست‌ساز سبک یا لباس‌های ویژه را طراحی کرده و با آن از روی اسکله‌ای به پایین پریده و داخل آب افتادند. این اسکله بیش از 10متر ارتفاع دارد و شرکت‌کنندگان باید پرشی را انجام می‌دادند که دست‌کم 100متر از لبه اسکله دور شوند. در واقع شرکت‌کنندگانی که کمتر از 100متر می‌پریدند از دور مسابقه حذف می‌شدند. البته در این رقابت ملاک قهرمانی، فقط پرش بلندتر نبود بلکه نوع وسیله و لباس شرکت‌کنندگان و همچنین حرکاتی که شرکت‌کنندگان روی هوا انجام می‌دادند نیز در میزان امتیاز آنها از سوی داوران تاثیر داشت.

کد خبر 143222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز