دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

از دیرباز بسیاری به هوای ثواب کردن کباب می‌شدند.

رفتار ها

این افراد اگر مانند موتورسواری که تصویر آن‌را امید نوش آذر برای ما ارسال کرده، کباب هم نشوند دست‌کم مصدوم می‌شوند. کافی است موتورسوار یاد‌شده کمی تعادلش به هم بخورد و به قول گزارشگران ورزشی بعد از چند پشتک و آفتاب مهتاب، راهی اتاق عمل شود. آن‌وقت است که متوجه می‌شود به جای هُل دادن موتور‌‌سیکلت با پا، در واقع لگد به بخت خود می‌زده است. بالاخره لگد به بخت که فقط محدود به پشت کردن به موقعیت‌های مناسب نمی‌شود. انواع جدیدی هم دارد که این حرکت اخیر یکی از آنهاست.

ناگهان یک مغازه

اگر هنگام رانندگی از بزرگراه خارج شده و در این مسیر ناگهان با یک مغازه آن هم وسط خیابان مواجه شدید گمان نکنید که در مقابل دوربین مخفی هستید. چنین مغازه‌هایی در برخی محله‌های دور افتاده و اطراف شهر‌ها وجود خارجی دارند. بهتر است امیدوار باشید که دیروقت و در تاریکی شب به یکی از آنها بر نخورید.

وزن مجاز

گویا نامیدن خودرو‌های باربر با اسامی پنج‌تن، ده تن و غیره حسابی اسباب دردسر شده است. برای نمونه برخی راننده‌ها تصور می‌کنند از آنجا که مثلا خودروی پنج تن دارند می‌توانند هر باری را زیر این وزن جابه‌جا کنند. حال با این مقدمه تصور کنید راننده‌ای می‌خواهد بار پنبه جابه‌جا کند. پنج تن پنبه دست‌کم یک تریلی 18‌چرخ می‌طلبد و جا دادن آن روی وانت‌بار کلی مهارت می‌خواهد. البته راننده‌های سطح شهر این مهارت را دارند. مهارتی که نسبتی با دوراندیشی، احتیاط و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی ندارد. راننده‌ای را که در تصویر مشاهده می‌کنید نیز بار یونلیت سبک ساختمانی زده و لابد برای اثبات حقانیت خود به پلیس، قصد دارد روی باسکول هم برود.این درحالی است که پلیس وی را به‌دلیل حمل بار دارای ارتفاع غیرمجاز جریمه می‌کند.

زیباسازی هرمی

سازمان زیباسازی شهرداری و حتی برخی شهروندان خوش‌سلیقه مدام سعی می‌کنند ظاهر شهر جلوه بهتری داشته باشد. در این راه کلی وقت، انرژی و هزینه صرف می‌شود. با وجود این برخی افراد و مسئولان بعد از یک کارِ قانونی دست به اقدامی می‌زنند که چندان با اصول زیباسازی و حتی بر هم نزدن ظاهر شهر هماهنگی ندارد. برای نمونه بعد از پلمپ این خانه اجاره داده شده به شرکت‌های هرمی، می‌توان مراتب را به وسیله یک پارچه نوشته یا پلاکارد به آگاهی مردم رساند.

کد خبر 143223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز