گروه بین‌الملل: در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و درگیری آنها به گروهی از مبارزان فلسطینی در مرز غزه، بخشی از مناطق مرزی مصر نیز هدف حمله قرار گرفت که در جریان آن، یک افسر مصری و 2 نیروی امنیتی دیگر کشته شدند.

نوار غزه

از سوی دیگر درگیری میان نظامیان صهیونیستی با مبارزان فلسطینی در منطقه مرزی غزه دیروز نیز ادامه یافت که طی این درگیری 2نظامی دیگر مصری مستقر در مرز کشته شدند.سخنگوی وزارت کشور مصر دیروز اعلام کرد درگیری در مرز مصر - غزه و سرزمین‌های اشغالی به کشته‌شدن 5 مصری منجر شده است.این مقام مصری نگفت که این 5نفر توسط چه کسانی کشته شده‌اند.درگیری‌ها در منطقه صحرای سینا تا عصر دیروز ادامه یافت.

عمر موسی دبیرکل پیشین اتحادیه عرب و از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر به‌شدت به این حمله اعتراض کرد و خواستار اقدام دولت قاهره در زمینه این تجاوز صهیونیست‌ها شد. یک روز پس از شهادت 6 فلسطینی در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پلیس این رژیم با نمازگزاران فلسطینی در ورودی‌های مسجد‌الاقصی درگیر شد.

به گزارش رویترز، نیروهای اشغالگر در سومین جمعه ماه مبارک رمضان، ضمن اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در مقابل تمامی ورودی‌های مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی، مانع از ورود فلسطینیان به داخل مسجد برای اقامه نماز شدند.

در همین حال، مرکز اطلاع‌رسانی قدس با اشاره به اینکه نیروهای اشغالگر به هنگام نماز صبح نیز با فلسطینیان درگیر شده بودند، تاکید کرد: درگیرهای صبحگاهی هنگامی آغاز شد که نیروهای اشغالگر با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی مانع ورود صدها نمازگزار برای اقامه نماز صبح به داخل مسجدالاقصی شدند. اما در ساعات میانی روز و به هنگام نماز ظهر نیز نیروهای اشغالگر مانع از ورود فلسطینیان شدند که به درگیری و حمله افراد پلیس اسب سوار به نمازگزاران و ورود شماری از نمازگزاران به داخل مسجد منتهی شد.

حمله هوایی به نوار غزه

روز پنجشنبه، 6 فلسطینی در حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، به شهادت رسیدند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این عملیات اندکی پس از درگیری و حمله افراد مسلح ناشناس به 2 اتوبوس در شهر ایلات در جنوب اراضی اشغالی صورت گرفت.

در حمله به این دو اتوبوس دست کم 8 اسرائیلی کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند که حال 5 نفر از آنان وخیم گزارش شده است. ارتش اسرائیل نیز با تایید وقوع 3 حمله پی‌درپی در جنوب اراضی اشغالی از کشته شدن 7 اسرائیلی و 7 فرد مسلح خبر داد.
در نخستین واکنش به این حمله، ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در جریان رایزنی‌های امنیتی پس از این عملیات، ضمن متهم کردن حماس به دست داشتن در این عملیات، اعلام کرد که این اقدامات نشانگر کاهش سیطره مصر بر شبه‌جزیره سینا و گسترش فعالیت‌های نظامی است.

این اظهارات در حالی بیان شد که جنبش مقاومت اسلامی حماس با رد هرگونه دست‌داشتن در این عملیات تاکید کرد که مقام‌های این رژیم در تلاش برای صادر کردن بحران‌های خود بوده و نسبت به هرگونه حمله به نواز غزه هشدار داد.عملیات در نزدیکی شهر ایلات در مرز با مصر و در حالی صورت می‌پذیرد که نیروهای مصری در حال انجام اقداماتی امنیتی علیه گروه‌های مسلح در سینا در شرق این کشور هستند.

کد خبر 143564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز