همشهری آنلاین: مدیرکل اداره فرهنگی وزارت علوم با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های قرآنی دانشجویان در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: 425 عنوان پایان نامه درمقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی به دبیرخانه این جشنواره واصل شد.

به گزارش ایسنا، جلیل دارا در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری جشنواره ملی پایان نامه‌های قرآنی دانشجویان، عنوان کرد: این جشنواره به منظور گسترش فرهنگ قرآنی و ارج نهادن به تلاش‌های دانشجویان در حوزه‌های مختلف مرتبط با علوم قرآنی و بسط فرهنگ تدوین پایان نامه‌ها و تالیفات علمی قرآنی هر ساله در فضای بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های این جشنواره، اظهار کرد: گسترش فرهنگ و تقویت آگاهی‌ها و ترویج اندیشه‌های قرآنی اسلامی میان دانشجویان، زمینه سازی جهت گسترش پژوهش‌های قرآنی دانشجویان مطابق با مبانی صحیح تحقیق، ترویج فرهنگ آفرینی قرآنی برپایه تحقیقات قرآن محور و میان رشته‌ای متناسب با مقتضیات عصر و تشویق در جهت پژوهش‌های جدید قرآنی، بسترسازی و هدایت استعدادها و خلاقیت دانشجویان در حوزه علوم و معارف قرآن و تولید علم و چاپ کتب و مقالات علمی پژوهشی قرآنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بخش پایان‌نامه‌های قرآنی در سه مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی با 425عنوان برگزار ‌شد، افزود: 29پایان نامه در مقطع دکتری، 315 پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و 79 پایان نامه در مقطع کارشناسی به جشنواره ارسال شد که در هر مقطع بنا به تشخیص هیات داوران سه نفر به عنوان پژوهشگر برگزیده انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به رشد کمی آثار شرکت داده شده در دهمین جشنواره ملی پایان نامه‌های قرآنی دانشجویان، تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ارشد 56 درصد و در مقطع کارشناسی 41 درصد رشد کمی نسبت به سال گذشته وجود داشته است اما در مقطع دکتری تعداد پایان نامه‌ها افزایش نداشته است.

دارا با اشاره به برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های ملی دانشجویان در روز جمعه 4 شهریورماه، عنوان کرد: این جشنواره به لحاظ جایگاه علمی، محل حضور و ارزیابی بهترین آثار پژوهشی دانشگاهیان به شمار می‌رود.

وی در خاتمه با اشاره به امتیازات و جوایز نفرات برگزیده، گفت: علاوه بر اعطای جایزه نقدی و تندیس جشنواره، آثار برگزیدگان توسط وزارت علوم چاپ می‌شود.

کد خبر 143954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز