گروه بورس: رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ به ماجرای تعلیق عرضه سهام پرسپولیس و استقلال پاسخ داد و اعلام کرد: سهام پرسپولیس و استقلال قطعا تا پایان سال واگذار خواهد شد.

بورس

به گزارش همشهری، ماجرای فروش سهام پرسپولیس و استقلال که در طول یک ماه گذشته حاشیه‌های فراوانی داشت، مدتی است به دست فراموشی سپرده شده و همین موضوع باعث شد تا شائبه ملغی شدن واگذاری سهام این دو باشگاه شدت بگیرد؛ چراکه خیلی‌ها تا‌کنون مانع عرضه سهام این دو باشگاه پرطرفدار فوتبال شده بودند. در عین حال سازمان خصوصی‌سازی‌ نیز مدت زمانی است که بر سر عرضه سهام این دو باشگاه در حال جنگ در چند جناح است اما در طول این مدت سازمان تربیت‌بدنی سابق هرگز همکاری نکرد و اکنون نیز با تعیین وزیر ورزش و جوانان به‌نظر می‌رسد پروسه فروش سهام این دو باشگاه مدت دار شود.

پس از واگذاری سهام باشگاه فرهنگی ورزشی راه آهن در فرا بورس به‌نظر می‌رسید سناریوی عرضه سهام این دو باشگاه نیز آغاز شود اما انتشار خبر قیمت‌گذاری سهام پرسپولیس و استقلال به قیمت 45 و 42‌میلیارد تومان برنامه عرضه سهام این دو باشگاه را به تعویق انداخت. شاید بهتر بود انتشار خبر قیمت‌گذاری این دو باشگاه اندکی دیر‌تر منتشر می‌شد. انتشار این خبر در طول یک ماه گذشته جنجال‌های زیادی ایجاد کرد و حتی منجر به خداحافظی 2‌معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ از این سازمان شد و در عین حال گروه‌های مدعی خرید این دو باشگاه موضع‌گیری کردند و در مقابل هم ایستادند بر همین اساس گمانه‌زنی‌ها در طول چند هفته گذشته حکایت از آن داشت به‌دلیل جنجال ایجاد شده بر سر عرضه سهام پرسپولیس و استقلال، فروش سهام این دو باشگاه با تعلیق مواجه شده است اما دیروز پیمان نوری، رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در گفت‌وگو با همشهری به شبهه ایجاد شده پاسخ داد و اعلام کرد: عرضه سهام پرسپولیس و استقلال قطعا تا پایان سال انجام خواهد شد و شبهه‌ای در واگذار سهام این دو باشگاه وجود ندارد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا روش قیمت‌گذاری و عرضه سهام این دو باشگاه تغییر خواهد کرد گفت: در حال حاضر روش عرضه سهام این دو باشگاه در دست بررسی است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد سازمان خصوصی‌سازی‌ برمبنای قوانین اصل‌44 عزم خود را جزم کرده تا پس از سال‌ها طلسم عرضه سهام این دو باشگاه پرطرفدار فوتبال را بشکند.

کد خبر 143982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز