دبیر کل جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه تا 10روز دیگر اردوگاه‌های مستقل جمهوری اسلامی ایران با استانداردهای جهانی برای امدادرسانی به مردم قحطی‌زده سومالی برپا می‌شود، گفت:

سومالی

تصمیم داریم هرهفته یک محموله تا 50تن به سومالی ارسال کنیم تا با همکاری هلال ‌احمر سومالی اقلام مورد نظر در اختیار مردم قرار گیرد. ظاهر رستمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تاکنون 6محموله که حدود 250 تن اقلام از جمله چادر، برنج، کنسروجات و... بوده است را در سومالی توزیع کرده‌ایم. وی در پاسخ به این سؤال که اردوگاه‌های برقرارشده برای اسکان قحطی‌زدگان شباهتی به اردوگاه‌های استاندارد بین‌المللی ندارند، گفت:‌ حدود 35هزار نفر در اردوگاه‌هایی که تحت‌پوشش جمهوری اسلامی ایران هستند، حمایت می‌شوند اما متأسفانه این اردوگاه‌ها به لحاظ بهداشتی و ساختار کلی شرایط مطلوب را ندارند.

وی کمک‌های مردمی کشورمان به مردم قحطی‌زده سومالی را قابل توجه دانست و گفت: قحطی و مشکلات ناشی از آن در سومالی تا 2سال آینده ادامه دارد و کمک‌رسانی به مردم این کشور امری نیست که در فرصتی کوتاه انجام شود، بنابراین جمعیت هلال‌احمر خود را برای حضور طولانی در سومالی آماده می‌کند. وی گفت: در حال حاضر 4تیم از جمعیت هلال‌احمر ایران در سومالی مستقر هستند اما احساس می‌کنیم باید به ساماندهی مجدد درباره کمک‌رسانی به سومالی بپردازیم. به هر قیمتی باید در سومالی به‌طور مستقل اردوگاه ایجاد کنیم تا بتوانیم مدیریت بهداشتی، درمانی و دارویی آن را در دست بگیریم. رستمی با بیان اینکه 3میلیون و 400هزار نفر با قحطی جدی روبه‌رو هستند، گفت: ما نمی‌توانیم به همه این افراد کمک کنیم اما می‌توانیم خدمات شایسته‌ای را داشته باشیم.

کد خبر 144294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز