شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

امسال در ادامه برنامه و سیاست های شورای شهر در حوزه اوقات فراغت اعم از ورزش گردشگری و فرهنگی، هنری، اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان در بودجه شهرداری پیش بینی شده است

به گزارش گروه شهری همشهری مدیریت شهری امسال برنامه جدید اوقات فراغت را با رویکرد محله محوری و تعامل با انجمن های معتمدین محل (شورایاری ها) در دستور کار خود دارد و با جدیت آن را دنبال می کند.

رسول خادم رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: : شورای شهر در همین راستا و به منظور ساماندهی اوقات فراغت مردم به ویژه جوانان و استفاده بهینه از امکانات، طرح و برنامه جدیدی را در دستور کار خود دارد و آن را در تعامل با انجمن های معتمدین محلات (شورایاری ها)، شهرداری، آموزش و پرورش، سازمان ملی جوانان، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بسیج و نیروی انتظامی و سایر نهادها و سازمان های ذیربط دنبال می کند به امید اینکه تابستان امسال تا حد قابل توجهی شاهد افزایش فعالیت های مربوط به اوقات فراغت باشیم.

خادم تصریح کرد: طرح جدید اوقات فراغت در تعامل و همکاری جدی با انجمن های معتمدین محلات تعریف و با این کار امکان استفاده مردم از قابلیت های دستگاههای اجرایی و امکانات هر محل با رویکرد محلی فراهم خواهد شد.

وی در این باره افزود: درصدد هستیم با همکاری شورایاری ها، فضاهای بلا استفاده را در محلات شناسایی و با بکارگیری بهینه از فضاهای فرهنگی ورزشی، امکانات موجود در هر محله با رویکرد و نظارت محلی برای اوقات فراغت مردم مورد استفاده قرار گیرد.

خادم در عین حال گفت: سرانه فضاهای ورزشی در تهران بسیار پایین و حتی با لحاظ کردن فضاهای مربوط به بخش خصوصی، کمتر از نیم مترمربع است در حالی که مطابق استانداردهای جهانی باید دست کم بین 2.5 تا 4 متر مربع برای هر فرد باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همچنین توزیع فضاهای ورزشی در مناطق تهران را نامتعادل دانست و گفت: توزیع فضاهای ورزشی متناسب با نیازهای جمعیتی، منطقه ای و محله ای نیست و شورای شهر امیدوار است با بررسی اطلاعات مربوطه از طریق «جی آی اس» و اولویت بندی نیازهای هر منطقه و برنامه ریزی اصولی، سرانه های ورزشی در سطح شهر بهبود یابد.

کد خبر 145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز