همشهری آنلاین- مریم دری‌منش: روسیه با غلبه بر برزیل به نخستین قهرمانی خود در جام جهانی فوتبال ساحلی دست پیدا کرد.

logo

در روز پایانی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی در شهر راونای ایتالیا دو تیم السالوادو و پرتغال دیدار رده‌بندی را برگزار کردند که تیم ملی پرتغال موفق شد با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسیده و عنوان سوم این مسابقات را به خود اختصاص دهد.

برای السالوادور ویلبر آلوارادو و فرانک ولاسکز، و برای پرتغال ماجر (دو گل) و بلچیور گلزنی کردند.

و اما در دیدار فینال این رقابت‌ها تیم‌های برزیل و روسیه با قضاوت خوزه کورتس اکوادوری به مصاف هم رفتند که در یک دیدار دیدنی و پرگل تیم روسیه موفق شد حریف را با نتیجه 12 بر 8 مغلوب کرده و برای اولین بار قهرمان فوتبال ساحلی جهان شود.

گل‌های برزیل را آندره (6 گل)، بتینیو و سیدنی وارد دروازه روسیه کردند و گل‌های روسیه را ایگور شایکوف (2 گل)، ایلیا لئونوف (2 گل)، ایگور ارِمیف (2 گل)، الکسی ماکاروف (2گل)، بتینیو از برزیل (گل به خودی) و دمیتری شیشین (3 گل) به ثمر رساندند.

در این دوره از مسابقات جایزه توپ طلایی آدیداس به ایلیا لئونوف، کاپیتان تیم روسیه به عنوان بهترین بازیکن جام رسید. توپ نقره و برنز نیز به ترتیب به آندره از برزیل و فرانک ولاسکز از السالوادور تعلق گرفت.

فوتبال ساحلی

جایزه طلایی آدیداس برای بهترین گلزن مسابقات نیز به آندره از برزیل با 14 گلِ زده رسید. جوایز نقره و برنز را هم ماجر از پرتغال (12 گل) و فرانک ولاسکز از السالوادور (9 گل) به خود اختصاص دادند.

جایزه بازی جوانمردانه فیفا نیز به تیم ملی نیجریه رسید.

دستکش طلای آدیداس را هم آندره بوخلیتسکی، دروازه‌بان تیم ملی روسیه به دست آورد.

کد خبر 145418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز