یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

شیکاگو: یکی از معروف‌ترین تهیه‌کنندگان شکلات در جهان نام خود را به‌عنوان سازنده بزرگ‌ترین تکه شکلات جهان به وزن 12هزار پوند (5هزار و 443کیلوگرم) ثبت کرد.

biggest chocolate

این کارخانه با درست کردن این شکلات به طول 5/6 متر و ارتفاع یک‌متر، دل کودکان را آب کرده است. ادی اپلر مدیر اجرایی این شرکت گفت: هدف از تهیه این شکلات، ارائه راه‌های درست انتخاب شکلات مرغوب و میزان مناسب خوردن آن به مردم از راه تفریح است.

«بزرگ بیندیشید و هوشمندانه بخورید» شعاری است که روی کانتینر حاوی این شکلات نوشته شده است. این شکلات که بیش از 5تن وزن داردبا مخلوط هیجان‌انگیز صدها کیلوگرم از پودرکاکائو، شکر، بادام و کره به‌دست آمده است.

روبات ورزشکار

توکیو: ژاپنی‌ها روباتی ورزشکار را طراحی کرده‌اند که می‌تواند در رقابت‌های ورزشی سه‌گانه شرکت کند. این روبات که «اولتا» نامگذاری شده است، قادر است مسیرهای سخت ویژه رقابت‌های ورزشی سه‌گانه شامل دویدن، شنا کردن و دوچرخه‌سواری را در مناطق ناهموار و گل‌آلود طی کند. اولتا در مهم‌ترین آزمایش خود قرار است در یک‌ماموریت ورزشی سه‌گانه، مسیری به طول 230کیلومتر را بپیماید. یکی از مهندسان طراح این روبات گفت: به‌خاطر اینکه قد اولتا یک‌دهم یک‌انسان معمولی است، بنابراین برای انجام این ماموریت، زمانی حدود 10برابر ورزشکاران (معادل 168ساعت) نیاز دارد. این ربات همچنین قادر است از طناب نیز بالا برود. گفتنی است که 3باتری قابل شارژ، برق مورد نیاز اولتا را تامین می‌کنند.

سم‌هایی به شکل کفش‌های علاءالدین

نیوجرسی: اسبی که به‌خاطر ابتلا به یک ‌بیماری نادر، هریک از سم‌هایش حدود 30سانتی‌متر رشد کرده بودند، تحت عمل جراحی قرار گرفت. این اسب که جری نام دارد، پیش از این سم‌هایی داشت که هرکدامشان 30سانتی‌متر رشد کرده بود و به همین‌خاطر به سم‌های این اسب لقب کفش‌های علاءالدین داده بودند. این اسب که توانایی راحت‌رفتن درست را نداشت تحت یک‌عمل جراحی قرار گرفت و اکنون دارای سم‌هایی به حالت طبیعی و با رنگ روشن‌تر از پیش شده است. این اسب حدود 2سال بود که از اندازه سم‌های خود رنج می‌کشید و حتی به‌خاطر اینکه نمی‌توانست زیاد راه برود، به‌شدت دچار اضافه وزن شده بود. البته اسب یادشده پس از این عمل جراحی 5کیلوگرم سبک‌تر شده است.

کد خبر 145991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز