سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده ها هزار معلم فرانسوی امروز با اعتصاب در مخالفت با سیاست اقتصادی دولت نیکلا سارکوزی تظاهرات کردند.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، بنا به اعلام صنف معلمان فرانسه، در حدود 100 تجمع اعتراض آمیز، قریب به 165 هزار شرکت کردند. آنها از سارکوزی، رییس جمهور فرانسه خواستند پیش از هر چیز فورا از کاهش فرصت های شغلی صرف نظر کند.

بر اساس طرح های دولت پاریس قرار است سال 2012 میلادی 14 هزار فرصت شغلی دیگر در شاخه آموزش و پرورش حذف شود. تاکنون در سال جاری میلادی 16 هزار نفر در این بخش بیکار شده اند که فقط 9000 نفرشان مشغول کار در مدارس ابتدایی بودند.

کابینه دولت قصد دارد فردا طرح های ریاضتی اقتصادی خود را برای سال آینده تحصیلی مورد بررسی قرار دهد. این پروژه به خاطر در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنا به اعلام صنف معلمان، حدود نیمی از آموزگاران مدارس ابتدایی و راهنمایی در اعتراضات شرکت کردند و برای نخستین بار کارکنان بخش آموزش خصوصی هم با این اعتراضات همراه شدند.

در همین حال، وزارت آموزش فرانسه میزان حضور در اعتصاب را بین 22 تا 29 درصد معلمان اعلام کرده است. بنا به اعلام صنف معلمان فرانسه، در بزرگ ترین تظاهرات که در پاریس برگزار شد، حدود 45 هزار نفر شرکت کردند که پلیس تخمین می زند شمار شرکت کنندگان 8500 نفر بوده است.

کد خبر 146866
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز