همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوءاستفاده از اختیارات نمایندگی و اخذ هر نوع امکانات از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را خلاف قانون خواندند و کار بررسی جزئیات طرح نظارت بر امور نمایندگان را به پایان رساندند.

در نشست علنی صبح امروز مجلس، نمایندگان مردم در مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح نظارت مجلس بر امورنمایندگان، ماده ۱۱ این طرح را با ۱۱۹ رای موافق و ۱۵ رای مخالف تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، همچنین نمایندگان مردم در مجلس، ماده ۱۲ طرح نظارت مجلس برامور نمایندگان مردم که آخرین ماده این طرح است را با ۱۲۰ رای موافق و ۶ رای مخالف تصویب کردند.

نمایندگان مردم در مجلس با تصویب ماده ۱۲ طرح نظارت مجلس برامور نمایندگان کار بررسی این طرح را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به پایان رساندند.

باتصویب نمایندگان مردم در مجلس سوءاستفاده از اختیارات نمایندگی و اخذ هرنوع امکانات و امتیازها از بخشهای دولتی، عمومی و خصوصی به هر عنوان و هر مشکلی از سوی نماینده به سود خود و همچنین استفاده از سمت نمایندگی به منظور سوءاستفاده از اطلاعات و اسناد در دسترس، خلاف قانون است.

همچنین با نظر نمایندگان مردم در مجلس دستورالعمل اجرایی این قانون به پیشنهاد هیات نظارت به تصویب کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس میرسد.

اسدالله عباسی در جریان بررسی ماده ۱۱ طرح نظارت مجلس برامور نمایندگان درتذکر خود گفت: خارج شدن سخنرانی ناطقان ازدستور کار ، درشان مجلس نیست و رئیس مجلس باید با این موضوع برخورد کند.

همچنین علیرضا محجوب دراخطار قانون اساسی خود درجریان بررسی ماده ۱۲ طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان تصریح کرد: یک کمیسیون خاص نمیتواند آیین نامه اجرایی یک قانون راتصویب کند.

 

کد خبر 146934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز