یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: نوجوان 16 ساله به تقلید از فیلم‌های تخیلی، زرهی از فولاد به تن کرد و برای سرقت، راهی بانکی در شهرستان سیرجان شد.

حوادث

سارق زره پوش به محض ورود به بانک به بالای میز کوچکی پرید تا همه را زیرنظر داشته باشد اما میز شکست و او دستگیر شد.
هنوز چند دقیقه از شروع یک روز کاری نگذشته و بانک صادرات شعبه مرکزی سیرجان پر از مشتریانی بود که برای انجام کارهای بانکی به آنجا رفته بودند. کارمندان سرگرم پاسخگویی به مشتریان بودند که ناگهان پسر نوجوانی درحالی‌که سلاح در دست داشت با ظاهری عجیب و غریب وارد بانک شد. او ‌که نقاب به‌صورت و کلاهی به سر داشت، لوله سلاحش را به طرف مشتریان و کارمندان بانک گرفت و با فریاد از آنها خواست حرکت نکنند.

او سپس به طرف میز کوچکی که در وسط بانک بود دوید و درست مثل فیلم‌های خارجی به روی میز پرید تا همه حاضران در بانک را زیرنظر بگیرد اما میز، ضعیف‌تر از آن بود که وزن نوجوان نقابدار را تحمل کند و ناگهان در هم شکسته شد. با خرد شدن میز کوچک، سارق نقابدار به زمین افتاد و سلاحش به گوشه‌ای پرتاب شد. رئیس بانک با دیدن این صحنه به طرف نوجوان سارق دوید تا او را دستگیر کند اما دزد نقابدار چاقویی از گوشه کفشش بیرون کشید و چند ضربه به رئیس بانک زد و او را نقش زمین کرد. 2

کارمند دیگر برای جلوگیری از اینکه سارق نقابدار به اسلحه‌اش برسد به طرفش رفتند و چند مشت به پشت و شکمش زدند اما ناگهان حادثه عجیبی اتفاق افتاد. مشت‌های 2کارمند بانک بعد از اصابت به بدن سارق نقابدار به‌شدت مجروح شدند و آنجا بود که آنها فهمیدند سارق نوجوان، لباسی از فلز میخدار به تن کرده است. درحالی‌که رئیس و 2 کارمند بانک به‌شدت مجروح شده بودند، دیگر کارمندان به کمک آنها شتافتند و بعد از محاصره کردن نوجوان سارق، موفق شدند او را دستگیر کنند. آنها سارق دستگیر شده را به حیاط بانک بردند و همزمان یکی از کارمندان، ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

زرهی از فولاد

صبح چهارشنبه، 6 مهرماه، وقتی خبر سرقت مسلحانه از بانک به پلیس سیرجان مخابره شد، چند تیم ویژه، راهی محل سرقت شدند. ماموران با متفرق کردن جمعیت زیادی که در مقابل بانک جمع شده بود، وارد آنجا شدند و بعد از دستگیری نوجوان سارق، متوجه موضوع عجیبی شدند. این پسر 16ساله، 2صفحه فولادی که روی آنها میخ‌های تیزی جوشکاری شده بود، زیر لباسش پنهان کرده بود و همین مسئله باعث مجروح شدن 2 کارمند بانک هنگام درگیری با او شده بود.

او در انتهای کفش‌هایش هم یک صفحه فلزی که دارای میخ بلندی بود قرار داده بود تا درصورت نیاز از آنها برای مجروح کردن افراد استفاده کند. دستکشی هم که نوجوان سارق دستش کرده بود، دارای صفحه‌های میخ دار بود و او توانسته بود با استفاده از آن تعدادی از کارمندان بانک را مجروح کند.

نقشه عجیب

با مشخص شدن این موضوع، نوجوان سارق، دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد. او در بازجویی‌ها گفت: بعد از اینکه پدر و مادرم از هم جدا شدند، مدتی در بهزیستی بودم تا اینکه به خانه ناپدری‌ام رفتم. وی ادامه داد: من مدتی در یک آهنگری شاگردی می‌کردم و این در حالی بود که علاقه زیادی به فیلم‌های تخیلی و جنگی داشتم. با دیدن همین فیلم‌ها بود که نقشه کشیدم در نقش یک دزد زره پوش ظاهر شوم و دست به سرقت از بانک بزنم.

برای این کار، به مغازه آهنگری رفتم و برای خودم زره درست کردم. بعد هم یک کلت اسباب بازی خریدم و برای سرقت، راهی بانک شدم که دستگیر شدم. بعد از اظهارات دزد 16 ساله، برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 147306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز