همشهری آنلاین: دبیر نخستین جشنواره مهرباران از واریز 2 سال حق عضویت بیش از 10 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد به موسسات خیریه خبر داد و افزود: دانشجویان منتخب به مدت 2 سال در موسسات خیریه فعالیت می‌کنند

نخستین دوره جشنواره مهرباران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری نخستین دوره جشنواره مهرباران، کاوه عابدین‌زاده در مراسم نخستین جشنواره مهر باران با بیان اینکه با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها قصد داریم نگاه جامعه را نسبت به روحیه ایثارگری و کمک به همنوع تقویت کنیم گفت: این جشنواره علاوه بر تقدیر از رتبه‌های نخست کنکور مهمترین محور خود را گسترش ارتباط دانشجویان نخبه با موسسات خیریه قرار داده است.

وی افزود: در نخستین مرحله بیش از 10 هزار دانشجوی رشته کارشناسی ارشد توسط موسسه آموزشی پارسه در تعامل با ده‌ها موسسه خیریه انتخاب شدند که این موسسه هزینه 2 سال حق عضویت دانشجویان را به مبلغ 400 میلیون تومان پرداخت می‌کند.

دبیر نخستین جشنواره مهر باران گفت: فضا برای حضور تمامی دانشجویان و موسسات خیریه در این طرح باز است و خیریه‌هایی که تمایل دارند می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه این جشنواره در این طرح بزرگ شرکت کنند.

عابدین‌زاده یکی دیگر از فرهنگ‌هایی که رو به فراموشی رفته است را فرهنگ مطالعه در کشور عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ مطالعه در کشور و همچنین پیوند دانشجویان با فضای ورزش‌های سالم در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

نیمی از مردم ایران با خیریه‌ها تعامل ندارند

در ادامه این همایش آراسب احمدیان مدیرعامل موسسه خیریه محک با بیان اینکه بر اساس آخرین نظرسنجی‌های این موسسه 50 درصد ایرانی‌ها تمایلی به ارتباط با خیریه‌ها ندارند گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای با هدف تعامل دانشجویان با خیریه‌ها برای اولین بار است که در دنیا انجام می‌شود.

وی افزود: خیریه حمایت از کودکان سرطانی محک سالانه به 34 میلیارد تومان هزینه دارو و ارائه تسهیلات پزشکی و حمایتی نیاز دارد که هشت هزار و 500 کودک سرطانی را حمایت کند. تمامی این هزینه‌ها از طریق مردم تامین می‌شود و از دولت کمکی نمی‌گیرد.

مدیرعامل خیریه محک اظهار داشت: اگر نگاهی به تاریخچه ساخت مساجد، مدارس و بیمارستانهای کشور بیاندازید خواهید دید که بیش از 90 درصد آنها را مردم ساخته‌اند.

ازدواج مانع تحصیل نیست

در بخش دیگر این مراسم آیت الله سید محمود علوی عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به دانشجویان خیراندیش مهرباران گفت: یادگیری سواد و علم در اولین آیه نازل شده به انسان تاکید شده است و همچنین پیامبر اکرم (ص) فرمودند که زگهواره تاگور دانش بجوی و این همه نشانه دلیل بر اهمیت علم آموزی انسانها است تا زندگی تعالی داشته باشند.

وی افزود: اگر کمی توقعات زندگی را پایین بیاوریم می توانیم بر اساس حدیث نبوی تا زمانی که زنده هستیم در یادگیری علم و دانش کوشا باشیم. به عنوان مثال اینکه گفته می شود ازدواج مانع تحصیل است حرف صحیحی نیست زیرا ازدواج می تواند بر پیشرفت آدمی تاثیر مضاعفی بگذارد.

آیت الله علوی گفت: همسر من در زمان ازدواج تحصیلاتش پنجم ابتدایی بود و من هم در حوزه مشغول بودم و امروز همسرم استاد دانشگاه و من هم دکترا دارم در حالی که در این سالها هم مسئولیت داشتم و هم درس حوزه می‌خواندم ولی ازدواج موجب پیشرفتم نشد.

وی با قدردانی از مسئولان برگزاری این همایش خطاب به دانشجویان گفت: انتشار علم زکات علم است و باید این علوم را در موسسات خیریه به کار بگیرید تا مددجویانی که حتی محتاج یک راهنمایی ساده هستند زندگیشان تغییر کند زیرا بزرگترین سرمایه اعتماد به نفس و علم است.

در پایان این همایش به برگزیدگان کنکور کشور هدایایی اهدا شد و از برترین مدرسان کنکور تقدیر به عمل آمد. در این همایش مدیران موسسات خیریه محک، انجمن آلزایمر، خیریه دهش پور، انجمن حمایت از معلولان، انجمن تالاسمی، خیریه عصای سفید، موسسه رعد، خیریه مهرآفرین و هنرمندانی همچون رضا بابک، رویا تیمویان و مسعود رایگان حضور داشتند.

کد خبر 147849
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز