گروه حوادث: با اجرای حکم شلاق 4محکوم پرونده خمینی‌شهر، آنها صبح امروز در خمینی شهر اصفهان پای چوبه‌دار رفتند.

 

قبل از اجرای حکم اعدام، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص این پرونده اظهارکرد: بعد از صدور رای در خصوص عاملان حادثه خمینی‌شهر، دادستان نسبت به رای 2نفر از آنها اعتراض کرد که پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. غلامرضا انصاری افزود: پرونده پس از ارسال به دیوان عالی کشور توسط 3قاضی در شعبه32 و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گرفت و در تاریخ دهم مهر ماه، رای‌های صادره خالی از نقص تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه اجازه اجرای حکم نیز از رئیس قوه قضاییه اخذ شده است در خصوص سوابق 4 محکوم به اعدام بیان کرد: متهم ردیف اول عباس 24ساله، مجرد و دارای 2فقره سابقه کیفری بود و پیش از این در سال83 و 87 به اتهام آدم ربایی و رابطه نامشروع دستگیر شده بود. متهم ردیف دوم رجب علی معروف به علی سیاه 23ساله و مجرد بود که دارای پیشینه کیفری با اتهام قدرت نمایی با قمه، شرب خمر و رابطه نامشروع بود. متهم ردیف سوم اصغر، 20ساله و مجرد بود که دارای پیشینه کیفری با اتهام قدرت نمایی با چاقو، شرب خمر و رابطه نامشروع بود و متهم ردیف چهارم منصور، 25ساله و مجرد بود که در پرونده‌‌اش سابقه کیفری آدم‌ربایی در سال84، به چشم می‌خورد. انصاری تصریح کرد:

متهمانی که در دادگاه محاکمه شدند 9نفر بودند که متهمان ردیف اول تا چهارم به اتهام تجاوز به عنف به اعدام در ملأ عام و نسبت به اتهام حبس غیر قانونی، آدم ربایی، سرقت همراه با آزار و اذیت به 28سال حبس و 74ضربه شلاق محکوم شدند که حکم شلاق آنها دیروز اجرا شد. وی ادامه داد: متهم ردیف پنجم و ششم (جواد و روح‌الله) به 28سال حبس تعزیری و شلاق نسبت به اتهام آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار و اذیت و آدم‌ربایی محکوم شدند، ولی پرونده نسبت به اتهام تجاوز به عنف همچنان مفتوح است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: متهم ردیف هفتم (غلام‌حسین) از اتهام تجاوز به عنف برائت حاصل کرد و در ارتباط با آدم‌ربایی به 5سال حبس و در خصوص سرقت مقرون به آزار نیز به 3سال حبس و 50ضربه شلاق و در خصوص حبس غیرقانونی به یکسال حبس تعزیری محکوم شده است. انصاری خاطر نشان کرد: 2متهم دیگر به صورت کلی از اتهام وارده به آنها تبرئه شدند، چرا که هیچ‌یک از شاکیان آنها را شناسایی نکردند و در باغ دوم نیز حضور نداشتند. وی یادآور شد: پرونده نسبت به متهمان دوازدهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم که متواری هستند همچنان مفتوح است.

کد خبر 148198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز