همشهری آنلاین: یک کارشناس سیاسی به پرس تی‌وی گفت، لابی صهیونستی بی‌تردید بر اتهامات آمریکا علیه ایران مبنی بر تلاش برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن تاثیر داشته است.

آمریکا

اسماعیل سلامی به پرس تی ‌وی گفت: بدون توجه به طرح این ادعای گستاخانه و پوچ، نباید به تاثیر لابی قدرتمند صهیونیست در این توطئه جدید که با هدف بدنامی ایران مطرح شده، بی‌توجه بود.

سلامی در ادامه گفت، این مسئله بخشی از توطئه آمریکا برای شیطان جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران است.

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‎شنبه ایران را به دست داشتن در طرح ترور عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در واشنگتن با کمک برخی از اعضای کارتل‌های مواد مخدر مکزیک متهم کرد.

در همین حال هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه 20 مهر از دیگر کشورها خواست تا در محکومیت این تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی با واشنگتن همگام شوند.

سلامی اظهارات کلینتون را به تلاش در جهت گسترش ایران هراسی در جهان توصیف کرد.

اتهام‌های اخیر در حالی مطرح می‌شوند که آمریکا و متحدوفادارش، اسرائیل، در سال‌های اخیر چندین توطئه ضد ایرانی از جمله ترور هدفمند دانشمندان ایرانی را اجرا کرده‌اند.

سلامی خاطر نشان کرد که تیم پالنتی، فرماندار پیشین مینسوتا به توطئه‌های غربی علیه ایران اذعان کرده و از دولت آمریکا به خاطر اقدامات مناسب در ترور دانشمندان ایرانی تقدیر کرده است.

این کارشناس سیاسی همچنین افزود، مقامات آمریکایی اکنون از این اتهام بی‎اساس برای اعمال فشار و تصویب تحریم‌های بین‌المللی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده خواهند کرد.

سلامی با اشاره به سابقه توطئه‌های پنهان آمریکا و اسرائیل در ایران، خاطر نشان کرد که دولت آمریکا در دهه‌های اخیر اقدامات تروریستی فراموش نشدنی علیه ملت ایران انجام داده است.

کد خبر 148352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز