گروه حوادث: سرشماری زندانیان در سال 62 راز فرار یک تازه داماد قاتل را فاش کرد.

متهم

با گذشت 28 سال از فرار این مرد همسرکش، قاضی دادسرای جنایی برای دستگیری او از مردم کمک خواست. اول بهمن ماه سال 61 وقتی نظافتچی یکی از هتل‌های تهران قصد تمیز کردن یکی از اتاق‌ها را داشت، ناباورانه جسد زن جوانی را دید که روی زمین افتاده بود. او وحشتزده با مسئولان هتل تماس گرفت و آنها را در جریان قرار داد و طولی نکشید که پلیس هم در جریان حادثه قرار گرفت. شواهد حکایت از این داشت که قربانی 15 ساله، مهری نام داشته و یک شب قبل همراه همسرش به هتل آمده بودند اما مسئولان هتل دقایقی پیش از پیدا شدن جسد دیده بودند که شوهر قربانی درحالی‌که بسیار هراسان بوده هتل را ترک کرده است.

با فرار مرد جوان این فرضیه که قتل از سوی وی صورت گرفته قوت یافت و وی در ادامه تحقیقات دستگیر شد. تازه داماد 22 ساله که احد نام داشت در بازجویی‌ها به قتل همسر نوجوانش اعتراف کرد و گفت: چند ماه پیش با خانواده‌ام به خواستگاری مهری رفتیم و با هم ازدواج کردیم. رفتارهای او طوری بود که من احساس می‌کردم علاقه‌ای به من ندارد. ما مرتب با هم درگیر بودیم و حتی پرونده‌ای هم در یکی از دادگاه‌های شهرمان داشتیم. یک روز پیش از حادثه برای تفریح به تهران آمدیم و به هتل رفتیم. همسرم 3ماهه باردار بود و خیلی زود عصبانی می‌شد. آن شب بازهم درگیر شدیم. اما من به جای اینکه با او مدارا کنم، بیشتر عصبانی شدم و نمی‌دانم چه شد که کنترلم را از دست دادم و او را خفه کردم. پس از اعترافات این مرد، قاضی شعبه پنجم دادگاه جنایی سابق تهران، با شکایت خانواده قربانی، وی را به قصاص محکوم کرد. این رای به تایید قضات شعبه 19 دیوان عالی کشور رسید و درحالی‌که مقدمات اجرای حکم فراهم شده بود خبر رسید که مرد قاتل فرار کرده است.

طبق اطلاعات موجود در پرونده، 29 بهمن ماه سال 62، زمانی که مرد جنایتکار به همراه بقیه زندانیان برای کار اجباری به بیرون از زندان انتقال یافته بود، موفق به فرار شد و راز این فرار زمانی فاش شد که مسئولان زندان قصد سرشماری زندانیان را داشتند. به گزارش خبرنگار همشهری، هم‌اکنون 28 سال از فرار این مرد محکوم به قصاص می‌گذرد و هنوز ردی از وی به‌دست نیامده است. این در حالی است که پرونده در اختیار جمشیدی، قاضی اجرای احکام دادسرای جنایی پایتخت، قرار گرفته و با شکایت دوباره خانواده مقتول، بار دیگر به جریان افتاده است. به همین دلیل قاضی جمشیدی با صدور مجوز چاپ عکس متهم که حالا مردی 50 ساله است، از شهروندان خواست در صورتی که از مخفیگاه وی خبر دارند، اطلاعات خود را در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دهند.

کد خبر 148505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز