به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، مهندس افسری رئیس گروه بانکداری تلفنی این شرکت خاطر نشان میکند: ضریب بالای امنیتی این سامانه به همراه دیگر گزینههایی چون سهولت دسترسی و امکان بهرهبرداری از آن در سراسر کشور تمایل مردم را در بکارگیری تلفنبانک برای انجام اموری از قبیل: اعلام مانده حساب، سه گردش آخر، استعلام چک، ارسال صورتحساب از طریق نمابر، انتقال حساب به حساب یک مشتری و پرداخت قبوض، اعلام مفقودی کارت، پرداخت اقساط تسهیلات ، ثبت نام برای پرداخت خودکار قبوض، استعلام مانده کارت شتابی و اعلام فهرست کارتهای یک مشتری در بانکهای ارائه دهنده این خدمات با رشد چشمگیری مواجه کرده است.
افزون بر این دارندگان حسابهای ارزی نیز میتوانند بر اساس نوع حساب ارزی از خدمات تلفنبانک بهرهمند گردند.
مهندس افسری در خصوص ثبتنام برای برخورداری از امکان پرداخت خودکار قبوض از طریق تلفنبانک میگوید: برای بهرهمندی از چنین امکانی حتی نیاز به مراجعه به بانک نیست و کافی است فرد برای ثبت نام از طریق تلفنبانک اقدام کند. به این ترتیب هر ماهه به صورت خودکار از حسابی که خود اجازه آنرا صادر نموده قبوض وی پرداخت خواهد شد.
بنا بر اعلام شرکت خدمات انفورماتیک، توسعه ظرفیتهای این سامانه همواره از برنامه های شرکت خدمات انفورماتیک بوده است؛ به همین منظور مطالعات اولیه جهت استفاده مشترک از یک OTP (دستگاه رمزیاب الکترونیکی) توسط مشتری در 3 سامانه تلفنبانک ، همراه بانک و بانکداری اینترنتی (سبا) انجام شده است که با نهایی شدن آن امکان انتقال کارت به کارت شتابی و انتقال از حساب مشتری به حساب دیگران نیز در تلفنبانک محقق خواهد شد.
با توجه به این که مشتریان بانکها پیش از این برای هر یک از امور یاد شده به ناچار باید به بانکها مراجعه میکردند؛ ورود خدماتی از این نوع، تغییرات گستردهای را در نحوه انجام فعالیتها به وجود آورده و به تبع آن کاهش تعداد مراجعات مردم به بانکها، صرفه جویی در هزینه ها، زمان و کاهش ترافیک را به ارمغان آورده است.