گروه حوادث: مرد کلاهبردار برای فریب هر یک از طعمه‌هایش از نقشه‌ای متفاوت استفاده می‌کرد؛ یک روز در نقش قاضی ظاهر می‌شد و روز بعد ادعا می‌کرد کارمند بلند پایه یکی از ادارات دولتی است.

متهم

آخرین طعمه مرد کلاهبردار، زن میانسالی بود که ادعا می‌کرد متهم علاوه بر کلاهبرداری 50‌میلیون تومانی از او، خودروی پرشیای وی را هم سرقت کرده است. این زن در تشریح ماجرا به دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران گفت: پسرم کارمند یکی از ادارات دولتی بود اما مدتی قبل به اتهام مالی دستگیر شد و به زندان افتاد. وقتی برای پیگیری پرونده او به دادسرا مراجعه کردم با مردی آشنا شدم که مدعی بود در یکی از مجتمع‌های قضایی سمت بالایی دارد و می‌تواند کاری کند که پسرم از زندان آزاد شود. او در چند مرحله 50 میلیون تومان از من گرفت اما نه تنها هیچ کاری نکرد، بلکه با سوءاستفاده از اعتماد من، خودروی پرشیایم را هم سرقت کرد و ناپدید شد.

با این شکایت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد و ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که این مرد یک تبهکار سابقه دار به نام رسول است که پیش از این هم بارها به اتهام کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده است.

کلاهبرداری‌های سریالی

در حالی که تحقیقات برای دستگیری رسول ادامه داشت ماموران موفق شدند او را در منطقه کاشانک دستگیر کنند. با کشف شناسنامه‌های تقلبی، سندهای ملکی متعلق به افراد مختلف، مدارک پزشکی، کارت‌های پایان خدمت، برگه‌های قضایی قرار بازداشت و مهرهای جعلی در مخفیگاه این مرد و همچنین خودروی پرشیای شاکی در خانه این مرد، وی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها به کلاهبرداری سریالی با عناوین جعلی اعتراف کرد. از آنجا که رسول مدعی بود این کلاهبرداری‌ها را با کمک 2 نفر از همدستانش مرتکب شده، ماموران 2 متهم دیگر را هم دستگیر کردند و به این ترتیب شاکیان یکی بعد از دیگری برای شناسایی اعضای باند راهی اداره آگاهی شدند.

فریب میلیاردی

یکی از شاکیان پرونده، مردی است که متهم یک میلیارد و 200‌میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده است. این مرد به ماموران گفت: رسول بعد از اینکه خودش را مالک 2‌قطعه زمین در کامرانیه و کرج جا زد، مدعی شد که به خاطر نیاز مالی قصد فروش فوری این زمین‌ها را دارد. من هم با پرداخت یک میلیارد و 200‌میلیون تومان، زمین‌ها را خریداری کردم اما مدتی بعد متوجه شدم که متهم با جعل سند زمین و مدارک شناسایی صاحب این املاک، سرم کلاه گذاشته و املاک فرد دیگری را به من فروخته است.

شاکی دیگر نیز زنی بود که مرد کلاهبردار و همدستانش یک زمین 500 متری در پایتخت را با مدارک جعلی به وی فروخته بودند. دیگر شاکیان هم افرادی بودند که می‌گفتند متهم و همدستانش با معرفی خود به‌عنوان کارمند ادارات مختلف دولتی آنها را فریب داده و به بهانه حل مشکلشان در این ادارات مبالغ هنگفتی از آنها کلاهبرداری کرده‌اند. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه تحقیقات از متهمان دستگیر شده در مراحل ابتدایی قرار دارد، از شاکیان احتمالی خواست برای شناسایی متهمان به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 149134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز