گروه سیاسی: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان در سالروز مبارزه با استکبار جهانی و در جمع هزاران نفر از دانشجویان، دانش‌آموزان و مسئولان، نمونه‌هایی از اسناد حمایت آمریکا از تروریسم را رونمایی کرد.

یوم الله 13

پیش‌از این رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان درباره این اسناد فرموده بودند: «ما یکصد سند غیرقابل خدشه از نقش آمریکا در هدایت ترور و تروریست‌ها در ایران و منطقه داریم که با ارائه این صد سند، آبروی آمریکا و مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را در افکار عمومی جهان خواهیم برد».

افشای اسناد

سعید جلیلی دیروز با ارائه 2 سند از این صد سند توضیح داد که در همین یوم‌الله 13 آبان با احضار سفیر سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران است اعتراض رسمی خود را به وی تسلیم خواهیم کرد و همین امروز (13‌آبان) سفیرمان در سازمان ملل با ارائه نامه به دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد طبق کنوانسیون این اسناد را در اختیار سایر اعضا قرار دهد و اقدام لازم را برای مقابله با اقدامات وقیحانه دولت آمریکا در تعقیب و مجازات مجرمان که در طراحی، هدایت و انجام این اقدامات تروریستی دست داشته‌اند، انجام دهد.دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ما همیشه یک سؤال داشتیم که چه رابطه‌ای میان تروریست‌ها و دولت آمریکا وجود دارد؟ چرا کسانی که آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهد هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرند؟ می‌پرسیدیم چرا تروریست‌ها وظیفه خود می‌دانند کسانی را که آمریکا در فهرست تحریم قرار می‌دهد هدف قرار دهند؟ چه رابطه‌ای میان آمریکا و این تروریست‌ها وجود دارد؟وی 2 برگه را به حضار نشان داد و گفت: در این سند کاملا نشان داده می‌شود که چه رابطه‌ای میان این دو وجود دارد؛ زیرا تروریست‌ها را خود آمریکا مدیریت می‌کند. خود آمریکا آنها را هدایت می‌کند تا کسانی را که در برابر آمریکا هستند هدف قرار دهد.

آخرین فرد از افرادی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داشته و مورد حمله تروریستی واقع شده، فریدون عباسی رئیس کنونی سازمان انرژی اتمی کشورمان است که آذرماه سال گذشته به همراه دکتر مجید شهریاری مورد حمله تروریستی قرار گرفت. فریدون عباسی از این حمله جان سالم به در برد و دکتر شهریاری به شهادت رسید. نام عباسی در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت ذکر شده است. جلیلی در ادامه سخنانش که ایسنا مشروح آن را منتشر کرد، یادآور شد: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد نه تنها افراد را برنامه‌ریزی و هدایت می‌کنند بلکه در سندی دیگر آمده است به‌دنبال آن هستند تا با هدایت و مدیریت تروریست‌ها و پشتیبانی مالی از آنها، آنها را علیه تاسیسات و زیرساخت‌های اقتصادی یک ملت فعال کنند. این سند رسوایی آنهاست که به استیصال افتاده‌اند و می‌خواهند با اقدام‌های تروریستی خود را رهایی بخشند.او به حرکت اخیر آمریکا در طرح سناریوی مضحک ترور سفیر عربستان توسط 2 ایرانی اشاره کرد و گفت: حرکت اخیر آمریکا، حرکتی انتحاری است در پاسخ به اقدامی که ما در 2 سال گذشته در تعقیب جنایات تروریستی آمریکا داشته‌ایم.ما در 2 سال گذشته در یادداشت‌های مکرر به سازمان ملل و وزارت خارجه آمریکا رسما اسناد رفتارهای تروریستی آمریکا را نشان داده و از آنها خواسته ایم که در مقابل آن پاسخگو باشند؛ بنابراین اقدام امروز آمریکا اقدامی است برای فرار از تحت تعقیب قرار گرفتن و یک فرار رو به جلوست برای اینکه بتواند خود را از این اتهامات برهاند.

جلیلی ادامه داد: علاوه بر اینکه در 2 سال گذشته علیه آمریکا اسنادی ارائه کرده‌ایم، از رفتار آمریکا در حمایت و هدایت از گروه‌های تروریستی و مدیریت آنها برای کشتار انسان‌های بی‌گناه، امروز در منظر شما عزیزان و دانشجویان و افکار عمومی جهانی اسنادی را نشان می‌دهیم که متقن و جدید است و ما برای برگ برگ آنها شواهدی داریم و همه آنها را به‌طور جدی علیه آمریکا در محاکم پیگیری خواهیم کرد.

هشدار راهپیمایان به آمریکا

دیروز راهپیمایان 13 آبان در قطعنامه‌ای هشت بندی تاکید کردند: ما شرکت‌کنندگان، وحدت، اتحاد، همدلی و یکپارچگی ملی حول محور ولایت فقیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را عامل شکست نقشه‌ها و سناریوهای شیطانی دشمنان ایران اسلامی و ضامن تداوم پیشبرد اهداف متعالی انقلاب و نظام دانسته و برضرورت تعمیق و تقویت همه‌جانبه آن بین آحاد جامعه، به‌ویژه نخبگان، برجستگان و خواص کشور تاکید می‌کنیم.در این قطعنامه راهپیمایان ضمن حمایت از امواج بیداری اسلامی به آمریکا هشدار دادند به پیام جنبش وال‌استریت و مردم آمریکا گردن نهد. شرکت‌کنندگان در مراسم 13 آبان با سردادن شعارهایی همچون «ارمغان انقلاب، منطق اسلامی است، تنفر از آمریکا دستاوردی جهانی است»، «تروریسم دولتی بانی آن آمریکاست، بزرگ‌ترین تروریسم دولت آمریکاست»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر صهیونیسم»، خشم و انزجار خود را از سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا به گوش جهانیان رساندند.

پایان حیات استکبار جهانی

شیما دمرداش العقالی زن فعال مصری دیروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: مصر و ایران 2 بال بزرگ امت اسلام هستند؛ مستکبران از راه‌های مختلف خواهان جدایی و تفرقه بین ما هستند چرا که از اتحاد ما در هراسند. وی تصریح کرد: اشغال سفارت شیطان بزرگ آمریکا پس از انقلاب اسلامی، بسیار شبیه به اشغال سفارت رژیم صهونیستی به دست ملت مصر و بر هم زدن امنیت آن است. نماینده دانشجویان ترکیه نیز بیانیه‌ استکبارستیزی دانشجویان در روز 13 آبان را قرائت کرد.به گزارش ایسنا، حسین هوجا اصلان در مراسم روز 13 آبان گفت: روز 13 آبان همانطور که برای ایران و مردم ایران روز مهمی است، برای تمامی ملت‌های مسلمان نیز روز مهمی است.امروز جریان بیداری الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی ایران است که با هدف به‌دست‌آوردن آزادی انجام می‌شود و کشورهای غربی برای منحرف‌کردن آن به توطئه‌های جدیدی دست می‌زنند.یک دانش آموز عراقی نیز به نمایندگی از مردم این کشور در این مراسم سخنرانی کرد. برخی از زنان و نخبگان مصری و تونسی نیز در این مراسم به نشانه همبستگی مردم کشورشان شرکت کرده بودند.

کد خبر 150304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز