همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای‌اسلامی با تاکید بر اینکه هر کس قلم به دست می گیرد باید مصالح جامعه و به خصوص اخلاق را رعایت کند گفت:

در جمهوری اسلامی‌ایران نود درصد معدود کتبی که اجازه نشر نمی یابد به علت پاس نداشتن اخلاق جامعه است.

غلامعلی حداد عادل عصر امروز در مراسم بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت افزود: اگر نویسنده‌ای بخواهد مفاسدو دردها را به قصد اصلاح و برطرف کردن بیان کند کسی نباید مانع نشر فکراو شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتب و نویسندگان احترام می گذارند زیرا به ازادی اندیشه معتقدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای رشد و پیشرفت کشور به ازادی اندیشه ونقد و انتقاد احتیاج داریم.

حدادعادل افزود: باید متواضعانه بخواهیم در معرض نقد دیگران قرار گیریم‌تا عیوبمان برطرف شود و این راه با ازادی بیان و رونق بازار کتاب میسرمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در کنار توجه و احترام به‌مولفان به فکر رفع‌مشکلات ناشران و کتابفروشان نیز باشیم گفت: از مولفان و ناشران و کسانی که در زنجیره انتشار اندیشه تلاش می کنند می خواهم اگر افزون بر قوانین موجود قانونی را لازم دارند به مجلس پیشنهاد دهند تابررسی شود.

وی با بیان اینکه زبان فارسی زبان دوم عالم اسلام است افزود: کشور ما با این زبان صاحب یکی از گنجینه های فکری بشری است که باید ان را بیش ازپیش پاس بداریم 

کد خبر 15054

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز