گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: تراکم قابل خرید و فروش نیست و هیچ‌گونه تراکمی در شهر تهران خرید و فروش نمی‌شود.

 هیربد معصومی در جلسه ارتباط مستقیم مردم با معاون و مدیران ارشد شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مرکز نظارت همگانی 1888، با بیان این مطلب گفت: شهرداری تهران هیچ‌گونه تراکمی را خرید و فروش نمی‌کند و شهروندان حواله‌های غیرنقدی را به‌عنوان تراکم تلقی می‌کنند درصورتی که تراکم قابل خرید و فروش نیست. وی گفت: صدور پروانه در شهرداری تهران براساس ضوابط و مقررات صورت می‌گیرد و مازاد بر تراکم مصوب در شهرداری تهران، پروانه‌ای صادر نمی‌شود. معصومی با اشاره به اینکه تمام عملیات غیرنقدی ثبت‌و‌ضبط می‌شود، عنوان کرد: برای رفع ابهامات، تمام فعل و انفعالات غیرنقدی نیز ثبت‌و‌ضبط می‌شود و به اعضای شورای شهر نیز گزارش عملیات‌های غیرنقدی ارائه شده است. وی گفت: اعتبار حواله‌های غیرنقدی یکماهه است و درصورت عدم مراجعه برای دریافت، حواله‌ها از درجه اعتبار ساقط می‌شود و لازم است دوباره به سازمان املاک و مستغلات برای دریافت حواله غیرنقدی مراجعه شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این مطلب که بیشتر مشکلات شهروندان در جلسه ارتباط مستقیم این هفته مرکز نظارت همگانی 1888 در خصوص پروانه تعمیر و فعل و انفعالات بیش از حد در ساختمان بوده است، افزود: لازم است در صدور پروانه تعمیر تجدیدنظر و مصادیق و چارچوب تعمیر مشخص شود تا بیش از حد مشخص در پروانه تعمیر فعل و انفعالی در ساختمان صورت نگیرد.

کد خبر 151223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز