گروه دانش و سلامت : نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی تهران موسوم به تله‌کام 90 که از روز 24 آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده بود روز گذشته به کار خود پایان داد.

فناوری

در این نمایشگاه بیش از 170شرکت ایرانی و 37 شرکت خارجی از 11 کشور جهان مشارکت داشتند که طی آن تازه‌ترین دستاوردهای فنی و تکنولوژیک خود را در معرض دید عموم قراردادند.

دکتر داوود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به همشهری گفت: تا 4-3 سال اخیر، به‌دلیل اینکه ساختار ارتباطات در اختیار دولت بود، فضای کاملا انحصاری و یکسویه‌ای بر نمایشگاه حاکم بود به‌طوری که تعدادی از شرکت‌های خصوصی فقط برای فروش محصولات به مخابرات در نمایشگاه شرکت می‌کردند و اپراتورها نیز اپراتورهایی نبودند که با هم رقابت کنند در حالی که در حال حاضر، در حوزه ارائه خدمات، رقابت خوبی بین اپراتورهای اول و دوم و اپراتور سومی که در حال ورود است و علاوه بر این، شرکت‌هایی که در زمینه ارزش افزوده فعالیت می‌کنند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران امسال به‌صورت گروهی در نمایشگاه شرکت کرد، افزود: این شرکت در برخی از حوزه‌ها، خدمات و سرویس‌های جدید نیز ارائه می‌دهد. وی در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی تله کام، تخصصی‌تر از الکامپ است افزود: به‌نظر من تعداد زیاد مراجعان عمومی باعث جدایی این دو نمایشگاه شد که البته با بررسی‌های انجام گرفته، مشخص شده است که اگر این دو نمایشگاه با هم ادغام شوند، نتایج قابل‌قبول‌تری به همراه خواهد داشت.

در این نمایشگاه شرکت‌های تولید‌کننده گوشی همراه ایرانی نیز حضور داشته و آخرین دستاوردهای خود را در صنعت تولید گوشی‌های تلفن همراه ارائه دادند. از جمله جدیدترین گوشی ایرانی جی‌ال‌ایکس با نام G1 در دوازدهمین نمایشگاه تله‌کام 2011 رونمایی شد. گوشیG1 جی‌ال ایکس با امکاناتی همچون سیستم‌عامل آندروئید2.3صفحه نمایش4.1اینچی، صفحه نمایش ال‌سی‌دی فول تاچ حرارتی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری5 مگاپیکسلی، سنسورهای چرخشی 360 درجه و پشتیبانی از منوی فارسی تولید و روانه بازار شده است.

سال گذشته برای نخستین بار امکان خرید با کیف پول جیرینگ توسط همراه اول در نمایشگاه تله‌کام به‌وجود آمد و از این سرویس رونمایی شد و امسال نیز جیرینگ با NFC به تله‌کام آمد. با سرویس NFC فرد می‌تواند با استفاده از تلفن همراهش کار پرداخت را انجام دهد یعنی گوشی تلفن در فاصله کمی از دستگاه پذیرنده NFC قرار می‌گیرد و بدین ترتیب کار تبادل اطلاعات انجام می‌شود. همچنین این اپراتور اعلام کرد: دارندگان سیم‌کارت اعتباری همراه اول از این پس تنها با یک تماس می‌توانند تلفن همراه خود را به‌صورت اتوماتیک شارژ کنند. به این منظور دارندگان سیم‌کارت اعتباری همراه اول تنها لازم است با شماره 2318 از تلفن ثابت یا شماره 2318-021 از تلفن همراه یا شهرستان تماس بگیرند.

همچنین در تله کام امسال، ایرانسل از محصولات و سرویس‌های جدید خود در حوزه تلفن همراه و وایمکس رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرد که این محصولات و خدمات جدید علاوه بر آنکه برای

نخستین بار در ایران به عرصه صنعت ارتباطات و مخابرات عرضه شده، با طبقه‌بندی براساس مشترکین عادی و مشترکین تجاری، رونمایی و معرفی شدند. یکی از این سرویس‌ها چتر وایمکس ‌ است. به اعتقاد کارشناسان، این سرویس می‌تواند خلأ موجود در امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت بی‌سیم در محیط‌های عمومی را برطرف کرده و گام جدیدی در توسعه شاخص‌های ارتباطی کشور بردارد. ‌این سرویس قرار است در محیط‌هایی چون رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، مراکز آموزشی، دانشگاهی و حتی ادارات و بیمارستان‌ها، امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را برای کاربران فراهم کند.

کد خبر 151396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز