گروه ورزش- کریم اعظمی: جواد نکونام کاپیتان تیم ملی بعد از مسافرتی خسته‌کننده به بحرین و اندونزی، در حالی به اسپانیا رسید که یکشنبه‌ با پیراهن اوساسونا مقابل رایو وایکانو به میدان رفت.

فوتبال

این دیدار در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که نکونام 80‌دقیقه برای اوساسونا بازی کرد. او در مورد شرایط خودش در لیگ اسپانیا، وضعیت تیم ملی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • مثل اینکه بعد از بازی با اندونزی سفری خسته‌کننده به اسپانیا داشتی؟

من 7 ساعت در فرودگاه اندونزی بودم و سپس با یک پرواز 7‌ساعته به مادرید رفتم و در فرودگاه این شهر هم 4‌ساعت توقف داشتم. حتی بعضی از روزنامه‌های اسپانیایی در مطالبی که در مورد مسافرت‌های ملی پوشان لالیگا منتشر کردند، نوشته بودند که من بعد از آلکسیس سانچز مهاجم بارسلونا بیشترین مسافت را برای بازگشت به اسپانیا طی کرده بودم و بعد از این مهاجم شیلیایی دوم بودم.

  • بازی با رایو وایکانو چطور بود؟

بازی خوبی نبود و نتوانستیم در حدانتظار بازی کنیم. تساوی در این مسابقه عادلانه بود.

  • چرا اوساسونا در این فصل پرفراز و نشیب بوده؟

به هر حال تیمی که معمولا در میانه‌های جدول قرار می‌گیرد، نتایجش همینطور است. البته نسبت به سال گذشته شرایط بهتری داریم.

  • راستی موضوع اختلافت‌ با سرمربی اوساسونا چه بود، چرا او تو را به میوه «به» تشبیه کرده بود؟

من در تیم ملی مصدوم شدم و وقتی به اسپانیا برگشتم شرایط بازی را نداشتم. مندیلیبار سرمربی تیم هم گفته بود که نکونام مثل «به» به‌خودش اهمیت می‌دهد. من هم گفتم که شاید او خوب مرا نمی‌شناسد.

  • پس او انتظار داشت که تو بازی کنی‌؟

سرمربی تیم انتظار داشت خیلی سریع برگردم ولی من هم گفتم که اگر مثل به هستم، پس باید از خودم محافظت کنم. این موضوع دیگر تمام شده و من هم هیچ مشکلی با سرمربی ندارم.

  • نظرت در مورد رقابت امسال بارسلونا و رئال مادرید چیست؟

رئال بعد از 2سال کار کردن واقعا این فصل خوب ظاهر شده ولی از حالا نمی‌توان در مورد تیم قهرمان پیش‌بینی کرد.

  • آیا رئال می‌تواند این بار در ال‌کلاسیکو بارسا را شکست بدهد؟

در این مورد تا چند روز قبل از بازی نمی‌توان نظر داد. اگر بارسا مصدوم یا محروم نداشته باشد، فکر کنم دوباره رئال را شکست دهد.

  • کمی هم در مورد تیم ملی حرف بزنیم. آیا می‌توانیم به جام جهانی برزیل صعود کنیم؟

در این مورد هنوز شک و شبهه وجود دارد و نمی‌توان با قاطعیت حرف زد. تیم ملی با این نوع برنامه‌ریزی، هنوز خیلی کار دارد و سفر به اندونزی طوری بود که باعث اعتراض 30 نفر شد.

  • کمی بیشتر توضیح می‌دهی؟

همه فقط از این موضوع حرف می‌زنند که فوتبالیست‌ها پول زیادی می‌گیرند ولی هیچ‌کس نیست که این مشکلات را ببیند. خیلی‌ها نمی‌دانند که ملی پوشان بابت این پروازها چقدر اذیت و خسته می‌شوند. سؤال من این است که چرا نباید برای تیم ملی پرواز چارتر بگیرند؟به‌نظر من تمامی پروازهای تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان باید اختصاصی باشد. ‌شک نکنید با این وضعیت پرواز و مسافرتی که داشتیم، هر تیمی غیراز اندونزی حریف ایران بود شکست می‌خوردیم.

  • می‌گویند که هتل محل اقامت تیم ملی در اندونزی هم شرایط بسیار بدی داشته؟

من کاری به این مسائل ندارم. اگر می‌خواهند یک تیم ملی معمولی داشته باشیم پس به ما همین امکانات معمولی را بدهند، ولی اگر توقع نتیجه‌گیری دارند شرایط نباید اینگونه باشد.

  • می‌گویند کی روش به‌شدت ناراحت و عصبانی شده؟

من هم این موضوع را در روزنامه‌ها خواندم. به هر حال حق با ایشان است.

  • حتی بعضی از بازیکنان تیم ملی ابراز ناراحتی کرده‌اند که ادامه این مشکلات شاید باعث استعفای کی روش شود؟

ببینید چه مشکلاتی بوده که بازیکنان این حرف‌ها را زده‌اند. در یک تیم خیلی سخت است که 20 یا 30 بازیکن را راضی نگه دارید ولی الان همه بازیکنان حتی آنهایی که نیمکت نشین هستند از حضور در تیم ملی خوشحالند. حیف است که چنین مشکلاتی در کار ما تأثیر منفی بگذارد.

  • راستی کار با کی روش چطور است؟

او نیاز به تعریف من ندارد. چیزهایی که از کی روش در تمرینات یا خارج از تمرین می‌بینم، تفاوت یک مربی بزرگ را با مربیان دیگر نشان می‌دهد. وقتی تعویض‌ها‌ یا تاکتیک‌های او را می‌بینم و وقتی همه بازیکنان تیم ملی از حضور در این تیم راضی هستند، خیلی چیزها مشخص می‌شود.

کد خبر 151806
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز